Fortsatt 4 ledige styreverv i tillegg til 3 plasser i valgkomiteen

Postet av Utleira IL den 23. Mar 2025

Vi kan fortsatt ikke publisere en full liste over styreverv for valg på årsmøtet. Grunnen er at det fortsatt mangler noen personer inn i viktige roller, før årsmøtet. 

Dette gjelder 
- 2 personer (minimum en dame) til hovedstyret
- 1 mann til basketstyret
- 1 person til håndballstyret
- 3 personer (minimum en dame) til valgkomiteen. 

Meld deg til tjeneste
Videre håper vi at DU kjenner etter om dette er noe du vil bruke tid på. Send en e-post til thomasgravdahl@gmail.com snarest om du har et stort engasjement for Utleira IL og ønsker å bidra. 

Tips oss!
Vi trenger også at DU, kommer med tips til folk som valgkomiteen må kontakte. Fyll ut dette skjemaet for å komme med dine tips: https://forms.gle/APqHg34pXDbQBUUC8 

Her er årsmøtepapirene inkl. valgstatus pr i dag.

Her er nye vedtekter 

Øvrige dokumenter til årsmøtet i filarkivet

Invitasjon til årsmøtet 2025





Fortsatt 3 ledige styreverv og 2 plasser i valgkomiteen

Postet av Utleira IL den 20. Mar 2025

Vi kan fortsatt ikke publisere en full liste over styreverv for valg på årsmøtet. Grunnen er at det fortsatt mangler noen personer inn i viktige roller, før årsmøtet. Valgkomiteen jobber fortsatt med å finne gode kandidater som kan fullføre listen over folk til styre og stell. 

Dette gjelder 
- 2 personer (minimum en dame) til hovedstyret
- 1 person til håndballstyret
- 2 personer til valgkomiteen (leder og varamedlem)

I følgende styrer, komiteer er rolleavklaringen ikke 100% på plass.: Hovedlaget, Valgkomiteen, Håndball og Basket. 

Siste oppdatering: Siste tilskudd er en mann i basketavdelingen, som var viktig for kjønnsfordelingen i basketball.

Tidligere oppdatering: I tillegg til at det har kommet inn en ny person i valgkomiteen, har avdelingsstyret i ski/friidrett utvidet med en person. Det er tidligere styremedlem i ski/friidrett Trude Hjulstad, som allikevel ønsker å fortsette i styret. Om hun ikke fortsatte vurderte man å gå ned til en mindre person i styret, men det er ikke lengre aktuelt.  

Meld deg til tjeneste
Videre håper vi at DU kjenner etter om dette er noe du vil bruke tid på. Send en e-post til thomasgravdahl@gmail.com snarest om du har et stort engasjement for Utleira IL og ønsker å bidra. 

Tips oss!
Vi trenger også at DU, kommer med tips til folk som valgkomiteen må kontakte. Fyll ut dette skjemaet for å komme med dine tips: https://forms.gle/APqHg34pXDbQBUUC8 


Her er årsmøtepapirene inkl. valgstatus pr i dag.

Her er nye vedtekter 

Øvrige dokumenter til årsmøtet i filarkivet

Invitasjon til årsmøtet 2025






Etterlysning frivillighet - Vi trenger deg og dine tips!

Postet av Utleira IL den 18. Mar 2025

Utleira IL søker etter personer som kan bidra positivt i ulike verv i idrettslaget. Det er et stort skifte av frivillige i styreverv foran dette årsmøtet, der mange sentrale personer går ut av idrettslagets styrer og stell samtidig. Det gjør at nye personer må melde seg til tjeneste, for å fortsette den fine utviklingen av et stort idrettslag i vekst, og som er en viktig bidragsyter i nærmiljøet.

Utleira IL har kommet langt på mange områder, men vi skal ta nye steg og bli et enda bedre idrettslag for våre medlemmer. For å få til dette må vi fylle styrene med dyktige folk som ønsker å bidra positivt for idrettslaget og nærmiljøet.

Vi trenger spesifikt personer til 
- Hovedstyret *2
- Kontrollutvalget *2
- Håndballstyret (Ikke topphåndball) *2
- Basketballstyret *1
- Valgkomiteen *3

Bruk denne linken for å komme med tips til gode kandidater. Vi oppfordrer til at man foreslår både menn og kvinner til disse vervene. Da det minimum må være to (eller 33%) av hvert kjønn i alle styrer, utvalg og komiteer. https://forms.gle/tRm9RQLQSdNBrhjP7





17. mai-feiringen i sin helhet på Utleira i år.

Postet av Utleira IL den 13. Mar 2025

Sammen vil Utleira IL, skolekorpset og FAU lage en minneverdig 17. mai-feiring i bydelen! Det er bestemt at nasjonaldagen i sin helhet markeres på Utleira i år, i stedet for at skolens elever og korpset busses ned til byen og barnetoget der. Bakgrunnen er et ønske om å fristille skolens ansatte på denne dagen, samt skolens utgifter knyttet til transport og lønn. Det planlegges nå for barnetog i bydelen med familiearrangement og aktiviteter i etterkant. Dermed kan vi legge til rette for en lokal feiring i en bydel med mange barnefamilier og inkludere barnehagene. Skolekorpset vil i samarbeid med Utleira IL planlegge og arrangere nasjonaldagsfeiringen i bydelen. Årets 17.mai-arrangement vil bli evaluert i samarbeid med Utleira skolens FAU i etterkant.

Muligheter for dugnadsinntekter og ønske om en 17. mai komite.
I år vil det bli lokal 17. mai feiring med tog og aktiviteter i nærmiljøet. Vi ønsker derfor å rekruttere personer til en 17. mai komite. Arrangementet vil være i samarbeid med skolekorpset og FAU på skolen. Vi ønsker minimum en person til komiteen for hvert av de lagene som ønsker å bidra til dugnad denne dagen. Det vil bli gode muligheter for inntektsgivende arbeid som gir dugnadspenger i lagskassen. Vi må se nærmere på dette når komiteen er etablert. Utleira Skolekorps er godt vant med å arrangere 17. mai og har allerede en 17. mai komite. Det er derfor viktig at vi etablerer en 17. mai komite i idrettslaget innen kort tid. Meld deres representant til 17. mai komiteen til leder@utleira.no snarest 




Malin W Busch tatt ut til Equinor Talentleir

Postet av Utleira IL den 7. Mar 2025

Utleiraspiller, Malin Wraalsen Busch (2011), er tatt ut til Equinor Talentleir i Sarpsborg 18-21. mars. 
Som en av 30 talentfulle jenter fra hele landet, skal Malin få gode referanser på sitt nivå disse dagene.
Malin er fast medlem av vår J17-gruppe, og har mot eldre jenter vist et høyt ferdighetsnivå over tid. 
Hun hospiterte med J15 hele sesongen 2024, før hun meldte overgang til Utleira både som fotball- og futsalspiller i januar 2025.
Malin spilte for Nardo FK fram til og med i fjor. 

Utleira IL gratulerer Malin med uttaket, og lykke til på samlingen.






Invitasjon til årsmøte i Utleira Idrettslag 27. mars

Postet av Utleira IL den 4. Mar 2025

Årsmøte i Utleira Idrettslag arrangeres i dansesalen, Utleirahallen 27. mars kl 19.00

Agenda for årsmøtet.

Årsmøtets oppgaver: 
1. Godkjenne de stemmeberettigede medlemmene 
2. Velge dirigent(er) 
3. Velge protokollfører(e) 
4. Velge to medlemmer til å underskrive protokollen 
5. Godkjenne forretningsorden 
6. Godkjenne innkallingen 
7. Godkjenne saklisten 
8. Behandle idrettslagets årsberetning 
9. Behandle a. idrettslagets regnskap med noter
b. styrets økonomiske beretning 
c. beretning fra kontrollutvalgets beretning
d. beretning fra engasjert revisor 
10. Behandle øvrige saker som fremgår av godkjent sakliste 
a) Sak 10.1: Ny oorganisering av håndball i Utleira IL
b) Sak 10.2: Samarbeidsavtale med Nidelv IL
11. Fastsette a. medlemskontingent på minst kr 50 b. eventuell treningsavgift, eller gi styret fullmakt til å fastsette treningsavgifter 
12. Vedta idrettslagets budsjett 
13. Behandle idrettslagets organisasjonsplan 
14. Valg 
a. Styre med leder, nestleder og tre styremedlemmer og et varamedlem 
b. Kontrollutvalg med leder og et medlem og et varamedlem 
c. Representanter til ting og møter i de organisasjonsledd idrettslaget har representasjonsrett eller gi styret fullmakt til å oppnevne representantene 
d. Valgkomité med leder, og fire medlemmer og ett varamedlem 
e. Eventuelt øvrige valg i henhold til idrettslagets organisasjonsplan 
15. Ev. beslutte om det skal engasjeres revisor til å revidere idrettslagets regnskap

Frist for innmelding av saker er 10. mars. Sakene sendes til leder@utleira.no
Saken bør inneholde overskrift, forslag til vedtak, argumentasjon og navn og kontaktinfo til forslagsstiller.

Saksdokumenter legges ut senest 20. mars i link under.
https://www.utleira.no/next/account/groups/8205dbdb-50c4-41e3-9f27-c9ee027684fd/storage?pfi=93603

Oppdateringer etter 20. mars
SAK 9.2 Kontrollkomiteens beretning publisert 25. mars.
SAK 9.4 Utkast revisjonsberetning publisert 26. mars
SAK 9.1 Utkast offisielt årsregnskap med noter oppdatert 26. mars
SAK 1.-15 Årsmøtepapirer oppdatert 26. mars.





Kretsmesterskapet i futsal

Postet av Utleira IL den 3. Mar 2025

Gode prestasjoner i KM- sluttspill futsal

Seriespillet i ungdomsklassene i årets futsalsesong er ferdig. Klassene J/G 13 (2011),14 (2010),15 (2009) og J17 (07-08), deltok i seriespillet.

Vinnerne av de ulike avdelingene, samt noen 2ere, møttes til kamper om kretsmesterskapet i Stjørdalshallen i helga. Utleira var godt representert, og hadde med lag i klassene G13, G14, J14, J15 og J17. Det gror godt i futsalmiljøet i klubben vår.

Vi gratulerer alle spillere og lagsapparat med en vel gjennomført sesong.

 

J2009 med sitt andre kretsmesterskap på tre sesonger


G13 (2011)

Ble nummer en i innledende sluttspillspulje, og møtte Trond i finalen. Her ble det tap 4-1, men sølv i klassen er en sterk prestasjon.

G14 (2010)

Ble nummer to i innledende sluttspillspulje, og vant 4-3 mot Trond i bronsefinalen.

J14 (2010)

Spilte seg fram til finale etter seier 2-0 mot Sverresborg i semifinalen. Heimdal ble for sterke i finalen og vant 4-2.

J15 (2009)

Ble kretsmestre etter 6-3 mot Steinkjer i semifinalen, og 4-2 mot Oppdal i finalen. Jentene har deltatt i seriespillet i tre sesonger, og har to gull og en bronse.

J17

Vant bronsefinalen mot Tynset 4-3 etter tap mot Byåsen i semifinalen.