Ordensregler/retningslinjer for Utleirahallen

Postet av Utleira IL den 15. Sep 2015

ORDENSREGLER/ RETNINGSLINJER FOR UTLEIRAHALLEN


Ønsker Dere alle velkommen til Utleirahallen. Håper at Dere alle vil respektere de retningslinjer vi ha satt for hallen, så vi kan nyte godt av den lengst mulig.


  • Aktiviteter i Utleirahallen skal KUN forekomme i tildelt aktivitetstid.

  • KUN det tildelte lokalet skal benyttes i tildelt tidsrom. De som har arrangementet/aktiviteter som foregår i andre lokaler, skal ikke ta i bruk andre områder i Utleirahallen uten tillatelse.

  • Alle lokaliteter og utstyr som benyttes, skal overlates i SAMME GODE TILSTAND, til neste utøvende gruppe.

  • Det skal alltid brukes BLÅPOSER på utesko inne i bygget. Dette gjelder ikke kiosk/vestibyle 1. etg, der du ikke trenger blå poser på. Inne på sportsgulvet skal det kun brukes innesko. Utesko med blåposer er heller ikke innesko.

  • HÆRVERK/ ØDELEGGELSER på, i og utenfor hallen vil medføre erstatningsansvar, samt at person (-er) og eventuelle tilhørende lag/foreninger blir utestengt.

  • Røyking og rusmidler er ikke tillatt i og rundt Utleira Idrettspark. SNUS OG TYGGEGUMMI er ikke tillatt i Utleirahallen.

  • Vi ber om at ALLE TAR HENSYN til hverandre når det gjelder lyd og generell støy.

  • BRUK Søppelbøttene, som befinner seg rundt om inne i, og utenfor Utleirahallen.

  • DET SKAL IKKE ligge igjen søppel (Tape, tom embalasje osv.), inne på sportsgulvet, tribunen, trimrommet, det sosiale rommet, klubbhuset, garderober, gangene, eller rundt om i vestibylen/ kioskområdet.

  • HVIS RESPEKT FOR DE SOM KOMMER ETTER DERE, overlat lokalitetene slik dere ville ha mottatt det.

  • UTSTYR tilhørende hallen skal kun brukes etter avtale, og skal settes tilbake på anvist plass. Gjenglemt utstyr blir lagt i en boks i hallen. Unntaket er drikkeflasker og forbruksmateriell som blir kastet.

  • Inventaret i hallen skal kun brukes til det det er beregnet til, for eksempel ikke sitt, eller ligg på bord, eller i vinduskarmer etc.

  • Inventaret i hallen skal ikke brukes utendørs.

  • Ingen skal henge opp plakater og liknende på og i hallen uten godkjenning av Driftsleder. Tape skal generelt ikke brukes på gulv, vegger og tak i hallen.

SPORTSHALLEN
KUN
sko for innendørsbruk er tillatt, utesko på sportsgulvet med eller uten blåposer skal ikke forekomme. Innesko er sko for innendørsbruk, å tas på i hallen ikke hjemme.

ALLE SKAL RESPEKTERE tildelt trening/kamp/stevne tid, og skal følge halluret/klokken.

Rettningslinjer for klisterbruk:
  • Klisterbruk vil KUN være lov for aktuelle aldergrupper, og KUN med godkjent klister (eks. lyst kvaeklister uten harpiks, select sprayklister)

  • Det er KUN lov å påføre klister i angitte soner og i «klister kar» som står i hallen.

  • Klister skal fjernes umiddelbart etter trening/kamp i klistervaskrenne ved vaktrommet. (Dette på grunn av at vi ikke vil ha klister i garderober, dørhåndtak osv.).

  • Det vil bli reagert ovenfor de lag, som griser til garderobeanlegg, eller andre lokaliteter.

  • Baller iført klister skal rett i baggen når man forlater sportsgulvet, og baller skal kun brukes ute på banen, ikke stusses på tribunen, gangen eller andre steder i bygget. Baller skal ikke kastes opp mot vegger, eller tak.

Vi gleder oss over stor aktivitet i Utleirahallen og håper alle leietakere og utøvere hjelper oss å ta vare på lokalene. Med Vennlig Hilsen Driftsleder og Utleira idrettslag.





Kommentarer

Logg inn for å skrive en kommentar.