Rollebeskrivelse for Kioskvakta

Postet av Utleira IL den 15. Sep 2015

Rollebeskrivelse for Kioskvakta

  • Kioskvakta skal ved ankomst se over kiosken å gjøre seg kjent med rutiner for kioskvakt. Dette innebærer klargjøring av kassa og bankterminalen. Følgende skal gjøres:

  1. vri om nøkkel på kassaskuffen så den åpner seg, og tell 1000,- veksel.

  2. se at nøkkelen på siden av kassaapparatet står på R. Da er den klar til å registrere varer, og kassa og bankterminalen opererer sammen.

  3. slå direkte på varegruppeknappen, da knappen er ferdigpriset. Noen av varene er PLU registrert, men se på vegghengt prisliste for å se hvilke varegrupper dette gjelder.

  4. slå alltid sub. Knappen, før du trykker på kontant, eller bank knappen.

  5. trykker du på sub. Også bankknappen blir bankterminalen klar for mottak av kort umiddelbart.

  6. ved feil tasting trykk clear, eller korr. Knapp. Har man slått feil og kommet så langt at man har rukket å trykke kontant knappen. Trykk retur knapp + varen det gjelder sub og kontant

  • Første vakt i kiosken instruerer neste skift, i forhold til kassa bruk, og annet viktig for drift av kiosken.

  • Tell kassabeholdningen, hvor det skal være 1000,- i veksel, ved oppstart og avslutning.

  • Se over varebeholdningen, å noter i boka hva som mangler av varer som må bestilles.

  • Være behjelpelig overfor våre leietakere og publikum ved spørsmål.

  • Hold orden i og utenfor kiosken, kioskvakta, kan drive lett renhold i vestibylen.

  • Ved avslutning av Kioskøkta, settes nøkkelen, på siden av kassaapparatet på Z, og det trykkes på kontant knappen. Da kommer det opp en meny i displayet, der det står blant annet dagsrapport. Trykk igjen på kontant knappen, så dagsrapporten blir skrevet ut.

  • Tell kassabeholdningen, å la det bli 1000,- igjen i veksel, å se at det resterende beløpet stemmer med dagsrapporten.

  • Fyll ut oppgjørsskjema, å se at tallene stemmer med dagsrapporten og opptelte kontanter.

  • Rydd og vask, og sett i oppvaskmaskinen. Heng opp stolene på bordene i cafeen. Kjør ned porten i kiosken.

  • Hjelp etter dette Tilsynsvakta med rydding, å gå gjennom bygget etter siste person er ute av bygningen.

  • Grunnen til at vi skal være 2 på vakt, er at tryggheten, hvis det skjer noe, er best når vi er 2. Og selvfølgelig er det koseligere når det er 2 personer sammen.

  • Hvis det likevel er spørsmål, ring Vidar Magne telefon 90844807.

Håper alle får en god kioskvakt.






0 Kommentar

Kommentarer

Logg inn for å skrive en kommentar.

Levert av IdrettenOnline