Lag- og kampoppsett våren 2017 - Oppdatert 10.januar

Postet av Håndball J12 -2008 den 30. Des 2016

Oppmøte 20 minutter før første kamp, ferdig skiftet og klar til kamp.

Ved forfall til kamp varsles oppsatt trener så tidlig som mulig.

Kampoppsettet kan også hentes ut som pdf.



Lag- og kampoppsett fram til jul

Postet av Håndball J12 -2008 den 30. Okt 2016

Oppmøte 20 minutter før første kamp, ferdig skiftet og klar til kamp.

Ved forfall til kamp varsles oppsatt trener så tidlig som mulig.



Informasjon fra foreldremøtet med noe suppleringer

Postet av Håndball J12 -2008 den 30. Okt 2016

Her følger en kort oppsummering med informasjon fra foreldremøtet og noe supplerende informasjon som har kommet i ettertid:

Kampoppsettet fram til jul er sendt ut i dag (søndag). Husk oppmøte 20 minutter før første kamp, ferdig skiftet og klar til kamp!
Ved frafall til kamp varsles treneren som er satt opp på kampen – telefonnumrene til trenerne står nederst på kampoppsettet. Snakk med treneren før du eventuelt finner en erstatter.

Foreldrevettregler – viktig at alle er kjent med foreldrevettreglene og sørger for å støtte opp rundt barna og laget på en positiv måte. Link til foreldrevettreglene finner dere her .

Kampdager i Utleirahallen – som i fjor arrangeres det kampdager i Utleirahallen. Vi har i hovedsak våre hjemmekamper på disse kampdagene. I fjor syntes jentene det var veldig moro å spille kamper i Utleirahallen.
Følgende dager er satt opp som kampdager før jul: lørdagene 5/11, 19/11, 3/12 og 10/12. Avdelingen stiller med kampveiledere/ dommere, lagene må selv bidra med tilsyn, kiosk og bakst. Vårt lag har fått ansvar for å bidra på kampdagen 19/11, mer informasjon om det følger snart.
Etter jul er det kampdager 14/1, 28/1, 11/2 og 11/3. Det ser ut til at vi er satt opp med kamper på alle disse dagene.

Dugnad: I år har håndballavdelingen ansvar for adventskalenderne til Utleira. Hver spiller må selge 6 kalendere, maksimalt 10 pr familie dersom man har flere håndballspillere i familien.
I tillegg vet vi at vi får ansvaret for tilsynsvakt i Utleirahallen en uke i løpet av høsten/ vinteren (på samme måte som i fjor). Det er foreløpig ikke avklart tidspunkt for når J2008 Håndball skal stille.

Lagskasse: Alle spillerne betale inn 100 kroner til lagskassa slik at vi har noe midler til å gjennomføre sosiale arrangementer og deltakelse på cuper. Kontonummeret er 4358.16.20471. Alle må merke innbetalingen med navnet til spilleren. Betalingsfrist: 15/11.
Det kan i tillegg komme egenandel på eventuelle cuper man deltar på, det avgjøres fra gang til gang avhengig av prisen for deltakelse i cupen.

Halloween: det ble tatt opp om det var interesse for en felles Halloween-feiring for J2008-laget i Klubbhuset. Foreldrene var positiv til det. Pr i dag er 24 jenter påmeldte til arrangementet. Alle jentene på 3. trinn på Utleira er også invitert.

Treninger: jentene vil også i år trene mandager fra 17-18 i Utleirahallen. I år vil vi trene på den borteste delen ifht tribunen. Fint om dere bidrar til at jentene ikke forstyrrer det laget som har trening på banen fra 16-17 i påvente av egen trening.
Trener Bente vil være den som i hovedsak planlegger treningen fram til jul. Hun vil gjerne ha sms (tlfnr 95289477) dersom ditt barn ikke kommer på trening. Dette gjør at hun kan tilpasse opplegget til antall barn som kommer.

Drakter: Det er delt ut spillerskjorter og shorts til jentene som var på trening forrige mandag. Jeg tar med meg de resterende draktene på treningen/ festen i morgen.

Cuper: vi vil delta på noen cuper gjennom sesongen, men det er foreløpig ikke avklart hvilke. Mer informasjon følger så snart det er avklart.

Ta kontakt om dere har noen innspill eller spørsmål til driften av laget!



Det blir ikke foreldremøte mandag 17/10 kl 17-18.

Postet av Håndball J12 -2008 den 13. Okt 2016

2009-årgangen skal ha oppstart på handballen denne mandagen, og har behov for møterommet til foreldremøter. Vi utsetter derfor vårt foreldremøte til en annen mandag i nær framtid. Jeg kommer nærmere tilbake med tidspunkt når jeg har fått oversikt over kampoppsettet.



Tidspunkt oppstart ny sesong

Postet av Håndball J12 -2008 den 5. Sep 2016

Første ordinære håndballtrening for jentene blir mandag etter høstferien – mandag 17/ 10 kl 17-18.00 i Utleirahallen. Vi sikter oss inn på å avholde et foreldremøte i hallen samtidig, så fint om dere setter av tidspunktet i kalenderen allerede nå.

For de som ønsker en litt tidligere oppstart, vil vi ha lek og moro med håndball for 2008-jentene i Utleirahallen mandagene 26/9 og 3/10 kl 17-18.00.

Vi vil ha fast treningstid mandager 17-18 i Utleirahallen gjennom hele håndballsesongen.

Kjenner dere noen 2008-jenter som har lyst til å spille håndball er de hjertelig velkommen til å bli med på trening. Det er ikke noe problem om de ikke har spilt håndball tidligere.



Utleira Topphåndball møter Byåsen Elite til NM-kamp onsdag 31/8 kl 19.00 i Utleirahallen!

Postet av Håndball J12 -2008 den 27. Aug 2016

Alle lagene fra 12 år og nedover både i Utleira og Byåsen er spesielt invitert som publikum. Lagene kommer inn gratis sammen med lagledere/ trenere og vil sitte på motsatt side av tribunene hvis det blir plassproblemer. Vi håper at dette kan bli en skikkelig start på høstsesongen i Utleirahallen.

For de som spiller fotball er det sonekveld samme dag, og Utleira-jentene har 3 kamper fra 18.30-19.00. Jeg har snakket med lagleder på J2008 –fotball, og vi er enig om at vi skal ordne det slik at alle som har lyst til å dra på håndballkamp kan gjøre det enten ved å blåse av fotballkampene litt tidligere eller finne andre løsninger. Nærmere informasjon kommer når vi vet mer om hvilke jenter som har lyst til å være med.

Tilbakemelding til lagleder Kari i løpet av mandag 29/8 om hvem som vil være med.




Siste trening, avslutning og foreldremøte mandag 25. april

Postet av Håndball J12 -2008 den 17. Apr 2016

Mandag 25. april blir siste håndballtrening denne sesongen – og som tidligere varslet skal alle jentene trene i hallen både 18/4 og 25/4 til vanlig tid 17-18. Begge dagene får vi en hel hallflate, så vi får god plass å boltre oss på.

Etter treningen den 25/4 vil det være en avslutning for jentene i Klubbhuset i hallen fra 18-19 (19.30). Vi serverer pølser, saft og kaker til jentene, og har premieutdeling med diplomer og medaljer.

Vi tenkte å være effektiv denne mandagen, og legger derfor opp til et foreldremøte samtidig som jentene trener (kl 17-18) – også det i Klubbhuset i hallen. Håndballen har den første halvtimen, deretter overtar fotballen den andre halvtimen.

Foreldremøtet er en arena der dere kan gi tilbakemeldinger på hvordan sesongen har vært, og hva dere har av ønsker for neste år.

Til høsten får jentene nye drakter – jeg tar også med drakter i ulike størrelser slik at dere kan prøve på avslutningen før vi bestiller draktene.



Alle jentene trener i Utleirahallen mandag 18. og 25. april

Postet av Håndball J12 -2008 den 11. Apr 2016

Vi har på kort varsel fått tilgang på større hallflate i Utleirahallen de neste to mandagene.

Det betyr at ALLE jentene trener i Utleirahallen både 18. og 25. april til vanlig tid.



Lag- og kampoppsett Tillercupen

Postet av Håndball J12 -2008 den 11. Apr 2016

Alle kampene går i Husebyhallen lørdag 16. april.

Oppmøte senest 20 minutter før første kamp til eget lag. Det kan være utfordrende å finne parkeringsplass ved Husebyhallen - det er derfor lurt å legge inn litt god tid til parkering i tidsskjemaet.




Ingen trening i gymsalen mandag 14. mars pga foreldremøte på Utleira skole. Alle jentene trener i Utleirahallen.

Postet av Håndball J12 -2008 den 8. Mar 2016



Tiller cup lørdag 16. april

Postet av Håndball J12 -2008 den 8. Mar 2016

Da har vi fått bekreftet at vi har fått påmeldt 4 lag på Tiller cupen lørdag 16. april. Vi har stått på venteliste en periode før vi fikk det endelig bekreftet.

Jeg har registrert at følgende 24 jenter ønsker å delta på cupen (via tilbakemeldinger på sms, mail og på hjemmesiden): Felicia, Ingrid FA, Vilde, Emma, Eline, Linnea, Luna, Sofie NN, Mina, Maren, Malin, Nora LB, Julie, Milla SR, Mayuri, Frida, Ingrid SN, Amalie, Thea Emilie, Angelica, Annika, Emily, Mari og Pia.

Da blir det 6 spillere på hvert lag. Lag- og kampoppsett kommer jeg tilbake til når det nærmer seg.

Ber om at alle som har meldt seg på betaler inn kr 100 til lagskontoen innen 1. april. Innbetalingen merkes med spillerens navn og Tiller cup.



Påmelding Tiller Cup

Postet av Håndball J12 -2008 den 14. Feb 2016

Vi planlegger å delta på Tiller Cup lørdag 16. april.

Alle kampene for 2008-jentene vil gå i Husebyhallen. Arrangøren sier at alle lag får spille minst 3 kamper, og at alle spillere får medalje og diplom.

Det settes en egenandel på 100 kroner for de som melder seg på cupen.

Påmelding skjer ved å legge igjen en beskjed i kommentarfeltet under eller sende en sms/ mail til Kari.

Siste frist for påmelding er i løpet av torsdag 18. februar.



9 Kommentarer

Vi tar også i bruk gymsalen på Utleira skole til mandagstreningene

Postet av Håndball J12 -2008 den 22. Jan 2016

Vi er veldig heldig som har mange jenter i laget og på treningene. Vi erfarer at det kan bli litt trangt i hallen når vi er over 30 jenter på 1/3-dels hallflate.

Fra uke 4 (25. januar) har vi delt gruppen i to slik at de får bedre plass å boltre seg på. Halvparten av laget vil trene i hallen, mens den andre halvparten vil trene til samme tid i gymsalen på Utleira skole. Uken etter vil de bytte slik at alle får være i hallen hver sin gang.

Her ligger mer informasjon om hvem som skal være hvor til ulike tidspunkt:

Fordeling treningssted tom uke 14_v2.pdf

I uke 5 skal alle barna ha trening i Utleirahallen siden to av lagene våre har kamper i Nidarøhallen.



Kiosk- og tilsynsvakt Utleirahallen i uke 4

Postet av Håndball J12 -2008 den 17. Jan 2016

Jenter 2008 har fått ansvar for kiosk- og tilsynsvakt i Utleirahallen i uke 4. Det er sendt ut en e-post til alle foreldre med et oppsett over hvem som skal bidra når. Alle må melde tilbake til lagleder innen onsdag 20. januar om tidspunktet passer, eventuelt hvem de har byttet tidspunkt med. For nærmere informasjon, se utsendte mail eller kontakt Kari.



Diverse informasjon fra møte i lagledelsen - vinterens aktiviteter.

Postet av Håndball J12 -2008 den 17. Jan 2016

Vi har hatt et møte i lagledelsen til J 2008 for å planlegge vinterens aktiviteter.

Under følger litt informasjon fra møtet.
• Vi planlegger å delta på en cup i Trondheim i løpet av vinteren/ våren. Vi kommer tilbake til tidspunkt og påmelding etter hvert.
• Vi er veldig heldig som har mange jenter i laget og på treningene. Vi erfarer at det kan bli litt trangt i hallen når vi er over 30 jenter. Fra uke 4 (25. januar) vil vi dele gruppen i to slik at de får bedre plass å boltre seg på. Halvparten av laget vil trene i hallen, mens den andre halvparten vil trene til samme tid i gymsalen på Utleira skole. Uken etter vil de bytte slik at alle får være i hallen hver 14. dag. Jeg sender ut oppsett på hvem som skal være hvor i løpet av uka.
• Sett av ettermiddagen 6. april – da planlegger vi en sosial sammenkomst i laget som avsluttes med at alle drar på Byåsen-kamp i Nidarøhallen. Vi har fått gratis-billetter til alle barna og en voksen pr barn. Det blir gøy!
• Vi har til nå ikke hatt noen lagskasse. På møtet bestemte vi oss for å opprette en lagskasse – der alle spillerne betaler inn 200 kroner innen 31. januar. Pengene vil gå til å dekke deltakeravgift i cuper, sosiale aktiviteter og annen aktivitet i laget. Kontonummeret er 4358.16.20471. Alle må merke innbetalingen med navnet til spilleren.