Rulleskirenn på Utleira torsdag 3. september og på Knyken 5. september

Postet av Utleira IL - Ski den 30. Aug 2015




Huske å melde på vårt eget rulleskirenn med både klassisk og skøting:
Påmelding rulleskirenn Utleira 3. september

Husk også å melde på Midt-Norsk rulleskicup i Knyken på lørdag:
Påmelidng Midt-Norsk rulleskicup i Knyken 5. september

Da ser vi frem til et par flotte rulleskirunder kommende uke :-)

Under er info til arrangemtentsgjengen på vårt eget renn på torsdag. Viktig å lese gjennom og finne sine roller.
___

Trondheim den 3. September 2015

Fra: Sportslig leder Utleira IL ski.
Til: Foreldre / foresatte av utøvere i ungdomsgruppa.
Info: Skistyret og daglig leder Utleira IL

RULLESKIRENN I REGI UTLEIRA SKI

Ref. Terminlista NSF

SITUASJON
Utleira ski arrangeres to rulleskirenn, den 3. September og den 1. Oktober 2015. Begge renn starter med en klassisk del og avsluttes med fristil. Arrangementet tar utgangspunkt i Utleira skole og området ved nye Utleira hallen. Begge renn er terminfestet i NSF terminliste. Løpene er ment som testløp for ungdomsgruppa, foreldre av ungdommene er derfor naturlige støttespillere i gjennomføringen av rennet.

OPPDRAG
Foreldregruppa til ungdommene (f2002-2000) i Utleira ski skal arrangere rulleskirenn den 3. Sept og 1. Okt 2014.

UTFØRELSE
Hensikten er tilrettelegge slik at egne og andre klubbers skiløpere får gjennomført et godt testløp.

Metoden er å arrangere et rulleskirenn som ligner på vinterens skirenn. Foreldre bemanner sekretariat, tidtaking og løypevaktposter.

Sluttsituasjon er nådd når alle løperne er kommet i mål uten skade og resultatene er korrekt og formidlet ved oppslag i målområdet samt på nettsiden.

Suksesskriteriet ligger i at alle foreldre gjennomfører sin del av planen.

Risikoanalyse. Løypa går i nærheten av trafikkert vei og krysser denne en gang pr runde. Tiltak operasjonssentralen varsles, vaktene bærer refleksvester, vaktene har førerkort og kjenner veitrafikkloven.

PLAN

Rennleder: Nilsen

Løypesjef: Fuglem, påser at løypa er forsvarlig merket senest 1time før start. Er hoved ansvarlig for løypevaktene. Sykler etter siste løper. Ansvarlig for info til politiet.

Sekretariat: Listhaug og Olsøybakk, Brattreit, ansvarlig for startlister, tidtaking og resultatlister. Musikk og speakertjeneste. Fuglem tar med høytaler.

Drikke: Standal, ansvarlig for drikke til løperne og kaffe til arrangør.

Ordner selv med utstyr som trengs for å løse oppgaven.

Riggeteam: Kvernvik og Knutzen, ansvarlig for teltoppsett, mål- og start seil pluss strøm. Tips: Hør med Aasly ang strøm. Skaffer startnummer. (Telenorkarusellen)

Løypevakter: Rognes, ansvarlig for rode 1. Fra start ved kunstgressbanen til rundkjøring. Plasserer seg ved rundkjøring under løpet

Holmen, ansvarlig for rode 2. Fra rundkjøring til under gangbru. Wold, ansvarlig for rode 3. Og 4. Fra under gangbro til avkjøring Tverreggen teresse.

Remseth, ansvarlig for rode 3. Og 4. Fra under gangbro til avkjøring Tverreggen teresse.

Tveit, Melhus, Grøtte, Dretvik, ansvarlig for rode 5. Og 6. Fra terrassehuset til avkjøring Øvre Tvereggen.

Solaas, ansvarlig for rode 7. Fra avkjøring Ø Tverreggen til krysset gjervan, Leira Kapell og Tverreggen.

Aasly, ansvarlig for rode 8. Innkjøring gamlefeltet på Tverreggen. Amundsen, ansvarlig for rode 9. Innkjøring til nyfeltet på Tverreggen. Andersen, ansvarlig for rode 10. Fra løypas høyeste punkt til over gangbru. Granheim. ansvarlig for rode 11. Fra gangbru til mål ved Utleira skole.


FELLESBESTEMELSER

Alle løypevakter medbringer førstehjelpsutstyr, lik den som ligger i bil. Alvorlige skader meldes direkte til AMK 113.

Arrangøren bærer refleksvester.

Løypevaktene koster sin rode og påser at det ikke er hinder som forstyrrer løperen.

Løypevaktene bemanner sin rode eller kritisk punk senest 15min før start.

Ingen vakter forlater posten før løypesjef har syklet forbi som sistemann.

Starten for klassisk delen er 17:30 øvrige tider vises i sekretariatet.

Sekretariatet etablerer en info tavle.

Rigge team setter opp telt, bord, stømmagregat/fast strøm, lys, seil, bannere, vimpler.

Drikke til arrangørstab 30min før start.

Drikke til løpere mellom løpene og etter.

KOMMUNIKASJON

Under arrangementet benyttes mobil tlf.

Erkjenn!

Stig Nilsen
Sportslig leder ski


Kommentarer

Logg inn for å skrive en kommentar.