Vintertrening Hoeggenhallen søndager 18.00-19.30

Postet av Fotball G10 - 2008 den 3. Des 2016

Det er nå klart at vi har fått treningstid i Hoeggenhallen søndager fra 18.00-19.30.

For de som har lyst er det dermed mulighet for å holde fotballformen ved like i vinter. Vi legger opp til mye fotballek med ball, intensjonen med vintertreningen er å ha det morro samtidig som at barna vedlikeholder grunnleggende ferdigheter ila vinteren. Vi tilpasser treninger fra gang til gang ut ifra hva barna har lyst til, vintertreningene skal gi barna gode fotballopplevelser slik at motivasjonen er på topp når vårsesongen begynner.

I de to treningene før jul, 11 og 18 desember, vil vi prøve oss litt frem ift til hva vi gjør og hvordan vi organiserer aktiviteten. Vi regner med lavere oppmøte pga av adventsstid. Første ordentlige trening blir 8. januar, fra og med da håper vi at så mange som mulig blir med!





Fotball Trening søndag 27/11

Postet av Fotball G10 - 2008 den 25. Nov 2016

Hei alle. Førstkommende søndag starter vi opp med fotball treninger på Hoeggen skole.

Dette er som søndager var i stordalen, for de som ønsker det og frivillig,

Treningene er fra kl 18-1930 med inngang v/ gymsal på Hoeggen ungdomsskole.

Leggbeskyttere og innesko er et musthave!

Da håper jeg de som ønsker det og vil spille litt fotball møter opp.


Hilsen Therese (Laglede g2008 fotball)



Takk for innsatsen i 2016!

Postet av Fotball G10 - 2008 den 19. Okt 2016

Da er fotballsesongen over for Utleira G2008. Her kommer noen ord fra trenerne og lagleder. Er det noen foreldere som har kommentarer tll hvordan året har vært, forslag til endringer eller andre kommentarer så kom gjerne med dem, enten i kommentarfeltet eller som personlig melding til trener eller lagleder.


Fremgang!
Vi ser stor fremgang for alle spillerne, i løpet av året har alle blitt bedre på både individuelle ferdigheter og relasjonelle ferdigheter. Dette ser vi spesielt i miniserie og cuper hvor vi har tatt store steg spesielt i samhandling mellom spillerne. Vi har etter sommeren fokusert mye på relasjonelle ferdigheter, dette er et bevisst valg da vi i vår så at enkelte lag hadde kommet lengre på dette. Selv om det er ulikt hvor langt spillerne er kommet i forståelsen av ulike roller og formasjoner, ser vi at dette har gitt en klar nivåheving.

Vi har mange spillere med høyt ferdighetsnivå, samtidig er dette ulike ferdigheter. Noen har gode individuelle tekniske ferdigheter, andre har kommet langt med relasjonelle ferdigheter. Vi ser allerede at holdninger og treningsvillighet har betydning for utviklingen hos den enkelte, og dette vil i økende grad være avgjørende for utviklingen videre. Vi ser allerede en utvikling i retning av at de som spiller mest fotball utvikler seg mest. Motivasjon til å trene og spille mye fotball gir bedre muligheter til å utvikle ferdighetene. Dette er selvsagt, samtidig betyr dette at vi må fokusere på morsomme treninger med høy kvalitet for at så mange som mulig skal være motiverte til å bli med videre i mange år.

Vi vet ikke hvem som vil beholde motivasjonen over flere år, og vi vet ikke hvem som vil ha best utvikling de kommende årene. Dette kan like gjerne være en av de som ikke er mest fremttredende i dag. Som lag er vårt største potensiale å få med flest mulig lengst mulig, vi er heldige og har en solid base spillere som kan nå langt hvis de er motiverte.

Høyt aktivitetsnivå!
Spesielt i høst har vi hatt et høyt aktivitetsnivå. Vi ønsker å gi et godt og omfattende tilbud til spillerne, mye aktivitet med mange ballberøringer gir best utvikling av ferdigheter. Samtidig er det viktig at dette ikke går på bekostning av motivasjonen og gleden ved å spille fotball. Selv om mange har vært veldig motiverte har vi også sett tegn på at det har blitt for mye fotball for enkelte. På noen treninger i høst har det vært utfordrende å få spillerne til å fokusere på øvelsene. Trening med dårlig kvalitet gir også dårligere opplevelser for spillerne. Vi har gjort oss erfaringer i høst som vi tar med oss når vi planlegger neste års aktivitet.

Differensiering!

Selv om våre spillere er på ulike stadier i utviklingsstigen med stort sprik i ferdighetsnivå skal alle spillerne få et likt tilpasset tilbud, lik mengde spilletid og lik mengde oppfølging. Alle spillerne skal ha lik mulighet til å utvikle sitt potensiale. Dette vil fortsatt være et viktig premiss. Samtidig har vi i økende grad erfart at lik behandlig av alle uten å ta hensyn til ferdighetsnivå har gitt spillerne ulike forutsetninger for å utvikle seg. Vi ser en tendens til passifisering både for spillere med lavt ferdighetsnivå og høyt ferdighetsnivå hvis de ikke får utfordringer som er tilpasset eget nivå. Vi har derfor begynt å differensiere treningene. Vi vil fortsette denne formen for differiensering og vil fremover prøve å finne gode måter å gjøre dette på.


Vi vet at det er ulike meninger om differensiering, vi vil derfor understreke at på dette stadiet er differensiering kun et verktøy for å kunne gi spillerne lik mulighet for å utvikle sitt potensiale.

Tydeligere krav!
Selv om vi har en velfungerende sosial gjeng så har vi sett behov for å sette større krav til etterlevelse av regler. Vi ser en tendens til økende uro når vi samler spillern og en tendens til flere harde taklinger. Vi har i høst tydeliggjort ett sett med regler som spillerne skal følge, disse kommer i tillegg til fair-play reglene. Konsekvenser ved regelbrudd kan være alt fra enkelt tilsnakk til beskjed om å stå på sidelinjen et par minutter. Heldigvis har vi ikke hatt behov for hjemsendelse, men dette kan være aktuelt hvis spilleren ødelegger treningen for andre. Hensikten med å fokusere på tydeligere krav til spillerne er å skape et godt treningsmiljø for alle.

Vintervedlikehold!
Allsidighet er viktig for barns utvikling, og er samtidig en viktig egenskap i fotball. All idrett om vinteren, særskilt lagidrett med ball, vil føre til at også fotballferdighetene utvikles. Vi håper at så mange som mulig vil fortsette å trene andre idretter om vinteren, feks håndball. Samtidig ønsker vi å gi et tilbud om å spille fotball for å vedlikeholde fotballferdighetene, vi erfarte ved oppstarten i vår at vi hadde tatt et steg tilbake i løpet av vinteren. Vi har fått treningstid i Hoeggenhallen søndager fra 18-19, men det er ikke klart når disse treningene starter opp, det legges ut informasjon om dette så snart oppstartstidspunkt er klart.
Dersom det blir kollisjon med håndball vil fotballtreningene bli avlyst.

Neste sesong!

Sesongen 2017 starter opp umiddelbart etter at håndballsesongen er over, til da vil trenere og lagledere ha et opplegg klart. Er det flere som ønsker å bidra som trenere eller annet så bli gjerne med! Har sett at flere foreldre har gode fotballferdigheter, vi vil gjerne ha dere med som trenere. For å opprettholde et godt tilbud til barna er det viktig at så mange som mulig bidrar. Tenk litt på det utover vinteren, så blir du med trenergjengen til neste år!



CSK innendørscup- lag og kampoppsett

Postet av Fotball G10 - 2008 den 5. Okt 2016

Da er lag og kamoppsett klar for CSK cup.

Lag:

Kampoppsett:

http://www.csk.no/index.php?lbNavLoc=151&lbNavMod=...


Hvis det er noen flere som ønsker å bli med så er det plass!



Oppmøte som vanlig 20 minutter før.

Husk innesko og leggbeskyttere:)



Fotball avslutning 6/10- Stordalen

Postet av Fotball G10 - 2008 den 2. Okt 2016

Hei alle!

Vi kjører fotball avslutning slik vi gjorde før sommerferien førstkommende torsdag 6/10 til vanlig treningstid i Stordalen. (18-1930)

Gutta trener som vanlig til å begynne med så tar vi kakespising og til slutt kamp voksne mot barna, vi tar også med fartsmåleren for de som vil sjekke utviklingen sin fra forrige runde;)

Vi har ordnet med en liten overraskelse til barna som takk for en flott sesong!

Oppfordrer de voksne til å stille med fotballsko og treningstøy , sola er bestilt så dette blir en fin høst avslutning.

Stine (dugnadsvansvarlig)har sendt egen mail ang denne dagen.

SEES :)

Therese



Trening søndag 2. oktober avlyst

Postet av Fotball G10 - 2008 den 1. Okt 2016

Vi avlyser trening søndag 2. oktober.




3v3 Cup CSK

Postet av Fotball G10 - 2008 den 13. Sep 2016

Hei. Lørdag 8 Oktober ( første helg i høstferien) så inviterer CSK til 3v3 cup innendørs i hummelarenaen sine, for de som fortsatt vil spille litt fotball før høstferien og Håndballen tar over etter høstferien så er dette muligheten.

Vi melder på 3 lag ( 9-12) spillere i første omgang, kommer det flere påmeldinger så melder vi på et lag til. frist er satt til 15 september.

Så meld på :)

*Påmelding skjer som vanlig i kommentarfeltet.


12 Kommentarer

Oppdatert laginndeling - Burgerkingcup- laginndeling og kampoppsett

Postet av Fotball G10 - 2008 den 12. Sep 2016


Kampoppsett og laginndeling til Burgerkingcup på Othilienborgbanen lørdag 17. september er klar.


Denne gangen går vi for dette kampoppsettet:



Som dere ser er vi litt få spillere, forhåpentligvis får vi på plass to til før lørdag. Ettermeldelse av spillere er veldig lov denne gangen:)


Vi har fått oversendt dette kampoppsettet, merk tidlig start, tre kamper til hvert av lagene.





2 Kommentarer

Vennskapscup Surnadal vs Utleira

Postet av Fotball G10 - 2008 den 6. Sep 2016

Da har vi et opplegg klart for vennskapscupen mellom Surnadal og Utleira.

Tid: 12.00 - 15.00 Sted: Sjuerbanen til Utleira

Dette blir en veldig uformell sammenkomst hvor vi ikke setter opp lag på forhånd men tilpasser underveis. Mye spill og ballkontakt for alle sammen samtidig som at vi får trent litt mot andre lag. Surnadal har 9 påmeldte spillere, hos oss er det påmeldt 13 spillere. Søsken og voksne må gjerne ta med egnede sko med mer slik at vi kan aktivisere flere enn spillerne, får vi til en kamp på slutten mellom alle fra Surnadal mot alle fra Utleira hadde det vært artig!

Vi ordner med grill og pølser, men ta med egen drikke. Det vil også bli ny anledning til å måle skuddhastigheten, vi forventer et rekordskred i forhold til sommeravslutningen!

Siden vi ikke setter opp lag på forhånd er det mulig å etteranmelde spillere, men gjerne før fredag siden det skal handles inn pølser.

Værmelding: 23 grader og sol!

Dette blir bra, vi gleder oss!



Romolslia cup - tidspunkt og laginndeling

Postet av Fotball G10 - 2008 den 30. Aug 2016

Da er tidspunkt og laginndeling for Romolslia cup klar. Også dette er en 3 vs 3 cup.

Laginndeling:

Tidspunkt finner dere i denne linken.

Oppmøte 20 minutter før kampstart.



SMN cup- laginndeling og kampoppsett

Postet av Fotball G10 - 2008 den 24. Aug 2016

Laginndeling og kampoppsett for SMN-cup lørdag 27. august er nå klart.

Vi stiller med følgende lag:


For kampoppsett se denne linken.

Kampene spilles på Strindheim kunsgressbane på Leangen.

Oppmøte 20 minutter før første kamp, vi har behov for å ta en prat med spillerne før kampstart.
Sjekk gjerne kampoppsettet fredag kveld i tilfelle det kommer endringer!

Vi gleder oss!



Miniserie- lag og kampdager

Postet av Fotball G10 - 2008 den 18. Aug 2016

Høstens miniserie starter allerede førstkommende onsdag 24. august. Vi har gjort noen justeringer på lagene fra i vår for å få bedre balanse i og mellom våre fire lag. Miniserien gir god mulighet for mye spill så dette blir kjempeartig.

Oppmøte 20 minutter før kampstart, fint om alle er kommer tidsnok så vi får vi tid til prat og oppvarming før kampen.

For lag og tidspunkt se vedlagte dokument.

Miniserien 2016 Høst.xlsx



Vennskapscup mot Surnadal 10. september 12-15 (Nå med mulighet for å legge inn påmelding)

Postet av Fotball G10 - 2008 den 15. Aug 2016

I tillegg til de ordinære cupene arbeider vi med å få til en vennskapscup mot Surnadal på Utleirabanen 10. september 12-15. Vi arbeider med opplegg for dagen, men det blir mye spill, grilling og masse morro!

Påmelding gjøres i kommentarfeltet som vanlig, frist for påmelding er 1. september.

Far til Torje Rinnan som var en av trenerne i fjor, og som nå er en del av trenerteamet til Surnadal etter at de flyttet dit, har kontaktet oss for å få til et et uformelt treff med spill mellom lagene.


Tommy



16 Kommentarer

Sparebank1 SMN cup 3v3 27-28 August

Postet av Fotball G10 - 2008 den 10. Aug 2016

Meldt på 5 lag til Sparebank1 SMN 3v3 cup på Strindheim helga 27-28 August. påmelding skjer i kommentarfeltet.


21 Kommentarer

BK minicup 17-18 September

Postet av Fotball G10 - 2008 den 10. Aug 2016

Meldt på 3 lag til Burger king cup som spilles helga den 17-18 September. Påmelding skjer i kommentarfeltet.


19 Kommentarer

Påmelding romolslia cup

Postet av Fotball G10 - 2008 den 8. Aug 2016

  1. Meldt på 5 lag til Romolslia Cup 3-4 sept. Meld på som vanlig i kommentarfeltet



18 Kommentarer

Høstsesong og Romolslia Cup 3-4 Sept

Postet av Fotball G10 - 2008 den 4. Aug 2016

Hei alle. Håper dere alle har hatt en fin sommer, og er klare for en ny fotball høst.

Har meldt på 5 lag til Romolslia Cup 3v3 som spilles helga 3-4 Sept.

kommer også flere innlegg og melding om påmelding i kommentarfeltet om de Cupene vi ble enige om på møtet vi hadde i vår. Så følg med om meld på din gutt til aktuell cup/ cuper.


Har enda ikke fått noe oppsett om miniserie høstsesong, men sender den ut så fort den kommer.

Da vi ikke har hatt noen "hjemmekamper" i vårsesongen så er ikke lagskassen så full av penger og når hver cup koster som de gjør så kan det hende vi må kjøre en egenandel til siste cup, men det kommer jeg tilbake til når jeg ser hva sluttsummen blir.


Sees til en hektisk og moro fotball høst :)


Therese


1 Kommentar

SOMMERAVSLUTNING 23/6

Postet av Fotball G10 - 2008 den 17. Jun 2016

Hei. Da nærmer det seg sommerferie for mange og alle sonekvelder er ferdigspillte med en kjempe innsats av alle guttene, er bare å glede seg igjen til høstsesongen :)

Tenkte da å kjøre en avslutning på trening torsdag 23/6

Alle gutta møter med spilledrakter så får vi tatt et lagbilde som vi kan legge ut på hjemmesiden vår,

vi spiller voksne mot barna som vi pleier( vet det er noen som d tirrer i fotballfoten til så ta på dere treningstøy å møt opp, i år må det jobbes mot de flinke barna våres)

Vi avslutter med litt kakespising, saft/kaffe og sosial hygge ( og kanskje en is hvis været er fint)

Noen ord fra hovedtrener om sesongen hittil og oppstart høst avslutningsvis.


Heia Utleira og God Sommer


Therese



Lag og spilletid for Skandiacup lørdag 25. juni

Postet av Fotball G10 - 2008 den 16. Jun 2016

Lag og spilletid for Skandiacupen er nå klare:

For kampprogram viser vi til skandiacupens oppsett på nettsidene til Skandiacupen. Vær oppmerksom på at oppsettet kan endre seg, så ta en siste sjekk kvelden før. Trykk på bokstaven for ditt lag for å få informasjon om din pulje.


Heia Utleira!



Siste kveld med miniserie før sommerferien

Postet av Fotball G10 - 2008 den 14. Jun 2016

Onsdag 15.06 er siste kveld med miniserie. Alle 4 lagene er i aksjon på Othillienborg.




Forskjøvet skoledag- trening avlyses

Postet av Fotball G10 - 2008 den 6. Jun 2016

Grunnet forskjøvet skoledag torsdag 9. juni avlyses trening samme dag.





Lag og spilletid for utleiracup 4. juni

Postet av Fotball G10 - 2008 den 2. Jun 2016

Vi har nå fått spilletid for våre tre lag på utleiracupen, for spilletid for ditt lag sjekk denne linken: Kampoppsett

Merk at kampoppsette kan endre seg før kampstart, så ta en siste sjekk fredag kveld:)

Som vanlig møter alle 20 minutter før kamp for en siste gjennomgang før kampen.

Spillere og trenere fordeler seg på følgende tre lag:


Utleira tigers 1- Pulje 4

Utleira tigers 2- Pulje 2

Utleira tigers 3- Pulje 3

Spillere:

Spillere:

Spillere :

Nichlas

Martin

Benjamin

Oskar

Trym

Emil O

Markus

Oscar

Andreas

Hermann

Isak

Mathias

Hung Ba

Mikkel

Marcel

Noah

Jonas

Håvard

Tobias

Emil H

Torjus

Adrian

Sander G

Eirik

Trenere:

Trenere:

Trenere:

Erlend, Nils

Lene, Bjørnar, Alf Andre

Stein, Tommy



Påmelding Skandia Cup 25-26 Juni.

Postet av Fotball G10 - 2008 den 17. Mai 2016

Hei alle!

Vi er nå påmelt Skandia Cup, helga 24-26 juni. Der kamper vil spilles enten lørdag eller søndag.

Da denne cup koster noe mer enn de andre vi er påmeldt så er det en egenandel på 100,- pr spiller. Dette betales inn på lagskonto. (43581619503) Husk også merk betaling med barnets navn/ cup.

Meld på dette blir gøy!

Påmelding skjer i kommentarfelt.


Therese



20 Kommentarer

Minner om ​fair-play kontrakt!

Postet av Fotball G10 - 2008 den 12. Mai 2016

Spillerne fikk for noen treninger siden en fair-play kontrakt som foresatte skal gå igjennom med barna, jamfør eget blogginnlegg lenger ned på siden.

Få har retunert kontrakten, spillerene fikk en påminnelse om dette på dagens trening. Fint om dere foresatte kan hjelpe barna med å følge opp dette:)

Tommy



Plan for aktivitet i 2016

Postet av Fotball G10 - 2008 den 5. Mai 2016

Da er vi kommet godt i gang med treninger, cup og miniserie. Trenerne har gjennomført et møte hvor vi har drøftet hvordan vi på best mulig måte skal tilrettelegge for årets aktivitet. Vi har satt ned de viktigste punktene i et dokument som gir de sportslige rammene for G-2008 i 2016. Dette for å ha noen felles holdepunkter å ta utgangspunkt i når de åtte trenerne planlegger og gjennomfører. Dette er spesielt relevant siden ansvaret for gjennomføring er likt fordelt mellom alle trenerne.

Rammene for oss baserer seg på utkast til sportsplan for Utleira. Sportsplanen gir våre rammer, men er såpass generell at vi ønsker å konkretisere den for hvordan vi trenerne ønsker å gjennomføre aktivitetene for G2008. Det er viktig å tilpasse sportsplanen våre spilleres behov. Utleiras sportsplan begynner å ta form, men er foreløpig kun et utkast som klubben arbeider videre med.

Legger ut G2008 sin plan for aktivitet og Utleiras sportsplan så alle kan ta en titt hvis dere ønsker.

Vår plan for aktivitet vurderes fortløpende, en oppdatert versjon vil bli publisert i bloggen når det kommer endringer av betydning. Planen vil revideres etter at neste trenermøte er gjennomført rett etter sommerferien.

Trenerteamet vil gjerne ha innspill på det som kan gjøres bedre, vi er frivillige med begrenset erfaring fra barneidrett, så er det noen som har tips eller andre tilbakemeldinger så ta kontakt!

Fotball gutter 2008- trening, sonekvelder og cuper i 2016.docx

Forslag sportsplan Utleira Fotball vers 1.docx

Tommy



Minner om oppstart miniserie onsdag 3. mai

Postet av Fotball G10 - 2008 den 3. Mai 2016

Hei, minner om at vi spiller miniserie (tidligere sonekveld) onsdag 3. mai, denne gangen spilles kampene på Othilienborg. For kampoppsett, tidspunkt og laginndeling vises til lenke på venstre side under "beskrivelse". Oppmøte til kampene er som vanlig 20 minutter før kampstart. Miniserien er en fin måte å få kamperfaring på uten at det noe særlig alvor.

For å sikre mest mulig spilletid for hver enkelt har vi meldt på fire lag selv om dette innebærer at vi blir sårbare for avbud. Fint om eventuelle avbud meldes til den treneren som er ansvarlig for spillerens lag.

Legger ut denne påminnelsen nå siden dette er sesongens første miniseriedag :)


Tommy



Kontrakt fair play

Postet av Fotball G10 - 2008 den 28. Apr 2016

På dagens trening fikk alle spillerne utdelt en kontrakt for fairplay, denne skal underskrives av spiller, foresatt og klubb. Kontrakten gir noen grunnleggende prinsipper for oppførsel på og utenfor banen. Hovedbudskapet er å vise respekt for hverandre.

Her er en link til kontrakten: https://dl.dropboxusercontent.com/u/6565816/Utleir...

Vi snakker ofte om fairplay på trening, det er fint om dere foresatte også tar en gjennomgang av kontrakten sammen med spillerne. Så langt har spillerne i stor grad vært flinke til å etterleve prinsippene, både under trening og kamp, men vi ønsker å ha et fortsatt fokus på fair play for å forebygge uønskede hendelser.

Kontrakten leveres underskrevet til en av trenerne, alternativt kan den skannes og sendes til meg per epost, Tommy.Skjerve@yahoo.no


Tommy




Astor 3v3 Cup - Kamp og lagoppsett

Postet av Fotball G10 - 2008 den 26. Apr 2016

Våre kamper blir på lørdag formiddag. Kampoppsettet for alle lagene finner dere her (for hvert enkelt lag, trykk på lagsnavn i tabell). Oppmøte 20 minutter før første kamp. Det kan forekomme endringer, så sjekk oppsettet på fredag kveld. Husk leggbeskyttere og orange trøye.

Utleira Tigers 1Utleira Tigers 2Utleira Tigers 3Utleira Tigers 4Utleira Tigers 5
TrymTorjusBenjaminOskar E REmil O
NichlasMartinHermanMathiasMikkel
Sander MOscar AAndreasMarkusSander G
MarcelHung BaJonas LeanderNoahAdrian
Lagledere:

Utleira Tigers 1: Bjørnar (92680890)
Utleira Tigers 2: Gudmund (97671680)
Utleira Tigers 3: Stein (95756585)
Utleira Tigers 4: Nils Andreas (45885695)
Utleira Tigers 5: Tommy (98816465)

Kampene spilles på Astorbanen. Det kan være vanskelig å finne parkering, så vær ute i god tid.

Åååååååååå UUUUUUTLEIRA!



Utleira cup 4 Juni. Påmelding

Postet av Fotball G10 - 2008 den 25. Apr 2016

Hei. Da har vi meldt på 3 lag til Utleira cup 4 juni helga , Utleira Tigers 1,2,3 dette blir gøy. :)

Påmelding skjer i kommentarfeltet som vanlig.

Info om cup ligger på hjemmesiden til Utleira IL.


Therese :)


22 Kommentarer

Drakter

Postet av Fotball G10 - 2008 den 21. Apr 2016

Hei alle. Flott at så mange foreldre kunne komme på treningen idag og drakt prøving / bestilling kunne gjennomføres, dette gjør oppgaven min lettere, takk :)

Så nå er bestilling sendt inn til Materialforvalter, så håper de er klar til neste helgs cup, hvis ikke må t skjorter fra i fjor brukes!

Therese Leikvam



Miniserien 2016 - Vår

Postet av Fotball G10 - 2008 den 21. Apr 2016

Det blir kampdager følgende onsdager:

  • 4.mai - Othillienborg, 4 lag i aksjon
  • 11.mai - Nidarvoll skole, 1 lag i aksjon
  • 18.mai - Brattsberg, 3 lag i aksjon
  • 1.juni - Othillienborg, 4 lag i aksjon
  • 15.juni - Othillienborg, 4 lag i aksjon

Lagoppsett

Lagledelsen



frivillig trening g2008

Postet av Fotball G10 - 2008 den 13. Apr 2016

Hei alle. Trenerteamet har blitt enige om å kjøre ei frivillig treningsøkt på søndager i stordalen fra 18-19. Der hovedfokus vil være på spill. Så for de som ønsker å benytte seg av dette tilbudet, møt opp! :)


Therese



Referat Foreldremøte 06/04-16

Postet av Fotball G10 - 2008 den 7. Apr 2016

Hei. Her kommer et referat fra foreldremøte fotball 06/04 -16 . Takk til alle som kom, skulle likt å sett flere foreldre tilstede da viktige saker/tema ble belyst.


-Mette har valgt å tre av som lagleder, jeg undertegnede har meldt meg ny i denne sesongen 2016.

Ellers er Tommy ny hovedtrener, Stine ( mor til Sander M) ny dugnadsansvarlig , Hans Jørgen (far Sander G)er ny økonomiansvarlig, flott med engasjerte foreldre.

også noen flere som ønsker hjelpe til ved behov på treninger, flott!


-Treningstider er enno ikke fastsatt, men ønsket er mandager fra 18-19. Blir vel mest sannsynlig i stordalen som i fjor. Så vi prøver oss nå allerede førstkommende mandag, så møt opp med ball, godt knytta fotballsko, drikkeflaske og masse godt humør.


-Cuper, vi melder på de samme som i fjor - bendit cup og ersattter den med skandia cup.

Følg med på nettsidene angående påmelding, jeg vil også sende ut en reminder på frister.


-I år som i fjor så betaler vi inn 500,- til lagkassen, den skal dekke utgifter til cup og div, lettest å håndtere for alle og bedre oversikt for økonomiansvarlig. Beholdningen i lagkassen pr nå er ca 9000,-


-Dugnader er et krav, vi har faste dugnader som er satt av idrettslaget ( dopapir, vaktuke i hallen, og evt noe ved Utleira cup i Juni) ALLE må bidra her slik at det blir rettferdig for alle, Stine setter opp hvem hva hvor og alle bytter skjer innbyrdes. Er det usikkerhet blant noen så ta kontakt, opplevde nå i håndballsesong at enkelte ikke dukket opp til avtalt dag/tid og andre måtte ta ekstravakter, sånn ønsker vi ikke å ha det.


-Fairplay. Alle vil få utdelt en fairplay kontrakt som skal underskrives både av dere voksne og barna.

Vi har hatt en hendelse som har kommet frem nå i vinter om at en spiller har følt seg hetset og mobbet av sonelaget sitt og også gjennom treningene i fjor og nekter å begynne på fotball denne sesongen.Dette ser vi alle på som svært alvorlig, dette vil nå bli fulgt opp ekstra nøye av alle trenerne på treninger og kamper, men det ble tatt opp at hvis foreldre ser noen hendelser eller hører kommentarer fra sidelinja så grip gjerne inn, eller ta kontakt med trenerne. Dette gjelder også lyder og sukk fra foreldre, venner, og andre bekjente som er tilstede. En annen ting er at alle foreldre skal stå på motsatt side av trenere under kamp. vi skal ha et positivt treningsmiljø i gjengen og vi skal jobbe sammen som et lag. Målet er jo at alle skal ha det gøy og synes det er artig å dra på trening.


Ellers så oppfordrer jeg dere alle til å følge med på nettsidene, da info vil bli lagt ut her.

På diverse punktet ble det ikke tatt opp noe spesielt.

Da håper vi på en flott sesong også i år, HEIA UTLEIRA :)


Hilsen Therese Leikvam




Foreldremøte, Onsdag 6. april, kl.2030

Postet av Fotball G10 - 2008 den 31. Mar 2016

Tidspunkt: Onsdag 6. april, kl.2030 i Utleirahallen.

Agenda

  1. Velkommen
  2. Valg av ny lagleder, arrangementansvarlig og økonomiansvarlig.
  3. Trening og treningstider
  4. Cup
  5. Sonekvelder/Dugnad
  6. Økonomi
  7. Fair Play
  8. Nettside
  9. Eventuelt

Velkommen



Oppstart treninger våren 2016

Postet av Fotball G10 - 2008 den 31. Mar 2016

I påvente av tildelt treningstid, så satser vi på trening i Stordalen på mandag 11. april. Kl 18-19.

Da er endelig treningstid fastsatt. Vi har fått treningstid i Stordalen på torsdager fra kl 18-19.

Annonserte trening mandag 11. april går som planlagt, men mulig vi må påregne å bruke ballbingen.

Lagledelsen



Påmelding Astor 3v3 Cup 2016

Postet av Fotball G10 - 2008 den 31. Mar 2016

Påmelding til Astor 3v3 cup er åpnet. Cupen arrangeres 30. april - 1.mai. Vi vet ennå ikke hvilken av dagene vi skal spille. Informasjon om cupen finner dere HER.

Påmelding gjøres i kommentarfeltet (trykk på overskriften), og påmeldingsfristen er 15. april


Lagledelsen


20 Kommentarer