Utleiraløpeuke 1.juni tom 7. juni

Postet av Utleira IL den 28. Mai 2020

Alle kan delta - gå eller løp 2 km, 5 km eller 10 km akkurat når det passer deg i uke 23!

Flotte premier via loddtrekning: Hoka løpesko (valgfri sko/ Sportshuset Melhus), Northug Gold performance briller (valgfri farge/ Sportshuset Melhus) eller A-DERMA soothing foaming gel (40 stk). 

Deltakelse i Utleiraløpeuke kr. 50. Beløpet vippses til 504373. Etter at du har vippset, sender du en skjermdump til utleiralopeuke@gmail.com

Distansene vil bli oppmerket og skiltet til 1. juni. Start og målområde er ved Utleirahallen. Når du har utført din distanse er det viktig at du sender en skjermdump/bilde av tiden din (stoppeklokke, Strava, runkeeper o.l.) til utleiralopeuke@gmail.com før 8.juni (for å være med i trekningen av premier). I samme epost oppgir du dine personlige opplysninger: navn, fødselsår, klubb og din distanse. Si fra om du ikke ønsker at din deltakelse skal off.gjøres.

Heldige vinnere trekkes 9. juni. Vinnere kontaktes og off.gjøres på Facebook.








0 Kommentar

Utleirahallen åpner for treninger fra 2. juni

Postet av Utleira IL den 26. Mai 2020

Hovedstyret har i styremøte 25. mai besluttet at Utleirahallen og all aktivitet i Utleira Idrettslag kan re-åpnes, unntatt treningssenter. Driften av anlegg og aktiviteten reguleres fortløpende etter anbefalinger og krav fra myndighetene. Det skal være stort fokus på smittevern og smittesporing så lenge myndighetene krever dette. 

Pr i dag mener vi at det er trygt å åpne for all aktivitet, både innendørs og utendørs, unntatt treningssenter. Dette på bakgrunn av at det generelt i samfunnet har kommet mange lettelser i restriksjonene og utviklingen i smittetallene er positive. Når det gjelder treningssenter vil det komme en veileder for dette innen 15. juni som må vurderes før vi evt kan åpne treningssenteret.

Utleira IL har hatt meget gode erfaringer med smittevern og oppfølging av dette i den perioden det har vært utendørs aktivitet. Det er innarbeidet gode rutiner, og ikke minst er det lagt ned mye arbeid for å informere og legge til rette for godt smittevern.

Her er tiltakene som er gjeldende fra 1. juni.

  1. Smittesporing
    Alle lag/grupper skal ha en smittevernansvarlig som påser at laget/gruppen følger reglementet og anbefalinger for godt smittevern. Smittevernansvarlig skal alltid ha kontroll på hvem som deltok på de ulike treningene og hvem som var på gruppe sammen. De har også ansvar for at det ikke kommer syke personer på trening. Dette gjelder alle symptomer.

  2. Tilsyn
    Det skal være en tilsynsvakt som har kontroll med hvem som kommer inn i bygget og som sjekker at alle lag/grupper har en smittevernansvarlig. Tilsynsvakten skal vaske kontaktpunkter i vestibylen og på toalettene.

  3. Gruppestørrelse
    Det er ikke tillatt å trene sammen i grupper som er større enn 20 personer.

  4. Holde avstand
    Alle på laget/gruppen skal holde en meters avstand til hverandre før, under og etter trening. Når det blir tillatt med kontakt i treningen, anbefaler vi at dette allikevel begrenses og at man opprettholder 1 meters regelen før og etter treningen. Pr i dag er kontakt ikke lovlig.

    Det skal legges inn tidspunkter for når spillerne skal komme og når de forlater hallen. Dette for å hindre at lag kommer og går samtidig. Det skal være et kvarter mellom treningene. Vi må se på løsningen med skohyller, om de kan settes på en annen måte for å opprettholde avstand.

  5. Håndhygiene
    Alle deltakere/spillere skal vaske hender med såpe eller bruke hånddesinfeksjonsmiddel når de kommer og når de drar. Det settes opp ekstra dispensere for å unngå kø.

  6. Syke personer må holde seg hjemme
    Terskelen for å bli hjemme er lav når det gjelder sykdom. Ingen som har noen form for symptomer skal møte på trening, dugnad eller møter.

  7. Utstyr
    Personlig utstyr skal oppbevares på gulvet og gjerne i hver sin bag. Bagene plasseres med 1 meters mellomrom. Det skal brukes personlig drikkeflaske. I håndball skal personlig ball brukes og evt. personlig klister.
    Bokser med tilgjengelig fellesutstyr fra Utleirahallen legges frem. Alt utstyr vaskes etter bruk.

  8. Renhold
     
    Alt utstyr, både personlig og felles, må rengjøres før og etter trening. Målene og gulvet renholdes regelmessig. Det samme gjelder toaletter og øvrige arealer som er i bruk.

  9. Avgrensning av områder som er åpne
    Det er kun sportshallen (uten benker og tribune), vestibyle, toaletter, kiosk og dansesal som er åpent foreløpig. Klubbhus og kontor brukes av ansatte. Garderober med tilhørende toaletter skal ikke brukes. Treningsstudio skal ikke benyttes før vi klarer å tilfredsstille spesifikke krav for åpning.

  10. Møter
     
    Åpner for møter i vestibylen i første etg. I enkelte tilfeller kan møter skje på klubbhuset, men vi ønsker at dette begrenses ettersom dette er ansattes kontorsted.

  11. Kiosken
     
    Kiosken er tilholdssted for tilsynsvakten. Det skal kun selges drikke og mat som er innpakket.

     
  12. Hallen er ikke åpen for allmennheten.
     
    Hallen er ikke åpen for de som ikke skal i møte, på trening eller har dugnad (eller er ansatt).

Behovsprøving for å sette i gang med aktivtet. 
Ber om at alle idretter, ved avdelingstyrene, melder tilbake på utsendt e-post om hvor mye og når de ulike idrettene ønsker halltid. I utgangspunktet blir en hallflate tildelt håndball, hvor klister er lovlig, og en hallflate til alle andre idretterhvor klister ikke er lovlig. Ved behov og ledig plass kan ikke-klisterlag i håndball også trene på klisterfri bane. Viktig at alle bidrar til å skape god aktivitet og viser hensyn til hverandre slik at alle får plass.



0 Kommentar

Utleiraløpet 2020 er avlyst

Postet av Utleira IL den 22. Mai 2020

Utleiraløpet var terminfestet til søndag 7. juni 2020, og på bakgrunn av smittevernsregler og koronasituasjonen er familieløpsdagen avlyst. 

Deltakere som har forhåndspåmeldt seg vil bli automatisk overført til neste års arrangement. For de som ønsker startkontingenten tilbakebetalt, vil det bli trukket et gebyr fra påmeldingssystemet EQTiming.

Vi håper at dere blir med oss videre til Utleiraløpet 2021!


0 Kommentar

Hvordan legge til utøver/støtteapparat i Laget mitt

Postet av Utleira IL den 19. Mai 2020



0 Kommentar

Utøver/foresatt: kom i gang med Rubic Laget Mitt

Postet av Utleira IL den 19. Mai 2020

  1. Last ned Rubic LagetMitt fra Google Play for eller AppStore
  2. Ved første gangs oppstart blir du bedt om å logge på med din personlige bruker:
    • Dersom du har en personlig bruker kan du logge inn direkte
    • Dersom du mangler personlig bruker, følg veiledningen under.

Aktiver din bruker

For å kunne ta i bruk LagetMitt er du avhengig av at støtteapparat for laget eller klubb har registrert deg:

  1. Trykk Aktiver bruker under påloggingsseksjonen
  2. Skriv inn din epostadresse og trykk Send
  3. Du vil nå motta en epost på oppgitt epostadresse:
    • Dersom epostadressen er registrert på flere personer vil du se en seksjon med aktiveringslink for hver person. Dersom du er foresatt bør du aktivere din egen foresattbruker slik at du får tilgang til alle utøverne i din familie.
  4. Skriv inn ønsket brukernavn / passord og trykk "Lagre"
  5. Nå kan du gå tilbake til appen og logge deg på

 

Etter innlogging vil nå få oversikt over aktiviteter for utøvere som du har tilgang til.
Dersom du er over 16 år kan du redigere personer i din familie (Meny -> Min profil).
Se denne veiledningen for detaljer.


0 Kommentar

Utleira linedans (utendørs)

Postet av Utleira IL den 15. Mai 2020

Det blir utendørs linedans fra onsdag 20. mai kl.12.00. 

Fra uke 21 blir det utendørs linedans mandager kl. 12.00-13.00 og onsdager kl .12.00-13.00.  

Dans er helsefremmende, gøy og sosialt.  Berit lærer ut linedanskoreografien på en pedagogisk og fin måte som bidrar til at alle deltakere (dansere) mestrer trinnene og opplever stor danseglede.

For utendørs Linedans er det maks 40 deltakere, da 20 på hver gruppe. Dansegruppene møtes på baksiden av Utleirahallen (mot Akka Bakka). Utleira idrettshall er per tiden stengt, og fasiliteter som toalett og garderobe er dessverre ikke tilgjengelig. 

Vi følger smittevernsregler og koronavett, og danser med minst 1 meters avstand. Vi ber alle om å benytte antibac stasjonene som er satt opp langs kunstgressbanen.

Linedans i Utleira ligger under avd. Fleridrett (alle dagtid aktiviteter) og har en deltakeravgift på kr.  500.- pr. halvår. Inneværende periode gjelder fra 1. januar- 1. juli d.å.  Beløpet blir fakturert i månedsskiftet mai/juni.

Link til påmelding Linedans: https://app.rubic.no/Public/Events/854


For å delta i Utleira Linedans må du være medlem i Utleira IL.  Om du ikke er medlem, kan du bli det ved å gå inn via denne linken: https://app.rubic.no/Account/signup?organizationID=9676#/form/profile 





0 Kommentar

Oppstart av utendørs basistrening

Postet av Utleira IL den 14. Mai 2020

Vi starter utendørs basistrening mandag 25. mai!

Basistreningene vil avholdes mandager kl 20.00-21.00 fra 25. mai til og med 22. juni. Basistreningen i Utleira IL har fokus på styrke, bevegelighet, hurtighet, prestasjonsfremmende- og skadeforebyggende trening. Instruktørene fra Sør-Trøndelag Bedriftsidrettskrets skreddersyr et treningsopplegg som passer alle deltakere. Det blir oppdeling i 2 nivåer, et for nybegynner og et for de bedre trente.

Maks antall deltakere er 40 (20 i hver gruppe) og nedre aldersgrense er 13 år.

Meld deg på i dag: https://app.rubic.no/Public/Events/852 

Det er viktig for oss at alle følger smittevern- og koronavett regler, og benytter seg av antibac stasjonene ved Utleirahallen. Hold avstand- minst 1 meter. Ta med egen matte.

Deltakeravgift for alle økter kr. 100.-

For å delta på basistreningen må man være medlem i Utleira IL.
Ikke-medlemmer kan melde seg inn i idrettslaget: https://app.rubic.no/Account/signup?organizationID=9676#/form/profile 




0 Kommentar

Meld deg på løpetrening

Postet av Utleira IL den 14. Mai 2020

Løpetreningen starter torsdag 28. mai og holder på til og med torsdag 25. juni (uke 22 tom uke 26). Alle treningene avholdes kl. 18.30-19.30. 

Maks 40 deltakere (20 i hver gruppe), så meld deg på i dag: https://app.rubic.no/Public/Events/851 

Vi deler som vanlig inn i 2 nivåer; et nivå for nybegynnere og et nivå for de med litt mer erfaring.
Instruktørene er fra Sør-Trøndelag Bedriftidrettskrets.

Det er viktig at alle følger smittevernsreglene og holder god avstand- minst 1 meter. Det finnes flere antibac stasjoner ved Utleirahallen og vi ber om at disse benyttes.

For å delta på løpetreninger må man være medlem i Utleira IL. 

Ikke medlemmer kan selvfølgelig meld seg inn i idrettslaget i forkant av påmeldingen: https://app.rubic.no/Account/signup?organizationID=9676#/form/profile 

Deltakelse (alle økter) kr. 100.-




0 Kommentar

Gratis web-kurs i mai

Postet av Utleira IL den 14. Mai 2020

Trøndelag idrettskrets ønsker alle hjertelig velkommen til web-kurs.

Alle digitalekurs er inspirert av de ordinære kursene og er komprimert & tilpasset for digital gjennomføring. 

Alle web-kurs avholdes via plattformen Microsoft Teams som også gjør det mulig for alle å delta (selv om du ikke har lastet ned programvaren).


Web-kursene i mai har påmeldingsfrist 24 timer før kursets start.

Påmelding til: trondelagidrettsforbundet.no


Web-kurs, mai 2020:

18. mai, kl. 19-21: Digitale årsmøter.

19. mai, kl.19-21: Styrearbeid i praksis.

27. mai, kl. 19-21: Innføringskurs i medlemsadministrasjonen i Klubbadmin.

28. mai, kl.19-21: Innføring i fakturering i Klubbadmin.


Mer informasjon om kursene finner du her: https://www.idrettsforbundet.no/idrettskrets/trondelag/utdanning/webkurs-og-e-laring/ 


0 Kommentar

Bildekonkurranse med fete premier

Postet av Utleira IL den 11. Mai 2020


Bilder av "Utleira aktivitet" er alt fra deltakelse i 17.mai tog med Utleira flagg til egenøkter i Utleira treningsdress, kamper og andre aktiviteter.

Bildene kan være gamle, nye eller arrangert for anledningen. Innsender av bilde får et lodd for hvert innsendte bilde og er da med i trekningen om hovedpremie og 5 ekstra premier. Alle kan vinne i en loddtrekning!

Alle innsendte bilder offentliggjøres på selveste 17. mai klokken 09.00 på vår facebookside, og vinneren offentliggjøres 18. mai.

Hovedpremie er ei spesialøkt med Bedriftsidretten! Vinner og hele laget får og bestemme dag og tidspunkt for økta. Maks 40 stk. kan delta sammen med de 2 dyktige instruktørene fra Bedriftsidretten.

De 5 ekstra premiene er foreløpig hemmelige.


FRIST FOR INNSENDING AV BILDER ER TORSDAG 14. MAI.

Bilder sendes til: prosjekt@utleira.no


-vi forventer at alle bilder følger personvernreglene og at bildeinnsender har rettigheter til bildene.




0 Kommentar

Status for aktivitet i Utleira IL (Oppdatert 15. mai)

Postet av Utleira IL den 8. Mai 2020

Her kommer en status for aktiviteter i Utleirahallen

1) Alle sportslige aktiviteter for alle aldre kan starte opp igjen, forutsatt at aktiviteten gjennomføres utendørs og følger Utleira IL sin plan for smittevern, basert på koronavettregler fra idretten og lover fra myndighetene. Når hovedlaget åpner for aktivitet, betyr dette at det er opp til hver sportslige avdeling å iverksette aktivitetene etter deres bestemmelser om hvordan, for hvilke grupper og når oppstart skjer.  Avdelingene forholder seg også til samarbeidsavtalen mellom idrettene om at idrett i sesong som prioriteres. 

2) Utleirahallen holdes foreløpig stengt til 1. august, men Hovedlaget vil ta opp dette til ny vurdering 25. mai. . 

3) Det er laget et utemøterom som det er fint at lagene benytter før trening eller uavhengig av treningen.  Det er aktuelt å merke tribune på samme måte for å få et sosialt møtepunkt før trening. Vi ønsker ikke fellesmøter etter trening. 

4) Vi ser på muligheten for å flytte årsmøtet fra digital plattform til idrettshallen.  Hovedlaget tar stilling til dette på hovedstyremøtet 25. mai.

5) Det vurderes om selskapslokalet kan benyttes til dans, utenfor Utleira iL sin regi. 


Når skjer oppstart?


10. mai: Infomøter med håndball og fotball
11. mai: Oppstart i fotball for 11 og 12-åringer, oppstart i håndball for 11 år og eldre.
15. mai: Nye koronavettregler henges opp på Utleira Kunstgress og Stordalen. Oppdatert koronavett-info fra Utleira IL - https://www.utleira.no/storage/Preview?id=11b41e06-7508-42a1-8846-ef56dfb702ed
18. mai: Oppstart i fotball 7-10 år. All håndball flyttes til Stordalen. Barnefotball flyttes til Utleira KG.
19. mai: Oppstart Gågruppe
20. mai: Oppstart Linedans
25. mai: Oppstart Basis-treninger
28. mai: ÅRSMØTE, Oppstart Løpetreninger

Listen oppdateres fortløpende i samarbeid med de ulike avdelingene i Utleira IL

Dugnadsoppgaver
Vi trenger dugnadsfolk til mange oppgavr i tiden fremover. Vi ser for oss følgende oppgaver utført i mai/juni
- Henge opp skilt
- Gummigranulat
- Fjerne ugress langs gangstiene i parkanlegget
- Legge gulvbelegg på tribune i hallen
- Plukke stein i gresset ved Utleirveien
Vi trenger også dugnadshjelp i august/september
- Fjerne kunstgresset i Stordalen.

Treningsavgifter for våren.
 Treningsavgifter for våren 2020 i fotball og basketball blir sendt ut i løpet av mai







1 Kommentar

Levert av IdrettenOnline