Hallfordeling gjeldende fra 1. oktober

Postet av Utleira IL den 27. Sep 2018

Da har vi landet på en endelig hallfordeling som gjelder fra 1. oktober.

Trondheim kommune har fortsatt ikke kommet helt i mål med sin hallfordeling, og det ligger derfor fortsatt et lite usikkerhetsmoment her.

Om det er noen som ønsker andre tidspunkt, så er grønne felter ledig tid som vil være til disposisjon en ukes tid før di vil bli tilbakeført til hovedlaget.

Det er fortsatt mulighet for trening i gymsal.

Mvh.

Håndballstyret




Prosjektleder ansatt i Utleira IL fra nyttår

Postet av Utleira IL den 27. Sep 2018

Ros-Mari Emilsen fra Dønna i Nordland er ansatt som prosjektleder i Utleira Idrettslag fra nyttår. Dette er en ny 100% stilling i idrettslaget som skal styrke administrasjonen gjennom å videreutvikle ulike prosjekter og arrangementer. Hun vil også jobbe med våre sponsorer og koordinere ulike dugnader. 


Ros-Mari har studert på Norges Idrettshøgskole, i tillegg til en coachingutdannelse. Hun har de siste årene jobbet som frivillighetskoordinator i Dønna Kommune, og fungert som bindeleddet mellom kommune og lag, foreninger og organisasjoner. Hun innehar mye erfaring både med prosjektledelse, økonomistyring og samhandling, gjennom erfaring med frivillige verv, i rollen som frivillighetskoordinator og som senterleder i SATS Elixia.


Ros-Mari hatt hatt flere styreverv, blant annet som styremedlem i SATS Elixia, som nestleder i Dønna idrettslag og gjennom verv i Dønna idrettsråd. Hun er genuint opptatt av idrettsglede, mestring og aktivitet, og hun har jobbet med trening av både unge og voksne i over ti år, da som både mental og fysisk trener. Hun har også erfaring som fysisk trener for fotball-lag.  Hun liker å løpe, trene styrke, være ute i naturen og har tidligere vært aktiv i langrenn. 


Ros-Mari vil bruke den første tiden til å sette seg inn i dagens prosjekter og arrangementer, samt bli kjent med idrettslaget og våre sponsorer. Det er viktig at det blir et godt samspill mellom hennes rolle som prosjektleder og frivilligheten. Hun skal bidra til utvikling og vekst på frivilligheten og de sportslige avdelingenes premisser. 


Vi gleder oss til Ros-Mari starter i ny stilling som prosjektleder i Utleira IL.

Velkommen skal du være.


Vi vil samtidig takke alle søkere for deres interesse for stillingen. 




Bli med på inkluderende idrett?

Postet av Utleira IL den 24. Sep 2018

Inkluderende idrett arrangeres i Utleirahallen mandager i september, oktober og november, foruten i høstferien.
Bussavgang fra Nidarvoll skole 14.20 og fra Steindal skole kl 14.35.
Oppmøte for barn på Utleira skole er kl 14.30 utenfor gymsalen. 

Inkluderende idrett er et gratis lavterskeltilbud til barn i grunnskolen, som ikke deltar i organisert idrett av ulike årsaker. Vi ønsker å skape bedre folkehelse, bedre inkludering, bedre fellesskap for barn som ikke er med i idretten fra før, uansett årsak. Vi tilbyr dette til elever ved Steindal, Utleira og Nidarvoll skole. 

Deltakerne hentes på skolen, får et måltid, aktivitet med aktivitetsledere i hallen, frukt og busstransport i retning skolen eller hjem. Bussen kjører ca kl 16.00 fra Utleirahallen til Blakli snuplass, deretter til Steindal skole og Vestlia snuplass, før den kjører til Nidarvoll skole. 

Vårt mål er å hjelpe deltakerne inn i ordinære treningsgrupper, på barnas premisser. Vi vil gjennom aktiviteten øve på struktur, skape trygghet og forberede barna til å kunne organiseres inn i ordinære treningsgrupper. Aktiviteten er allsidig, basert på lek og mestring. Man deler barna i grupper ut fra alder. 

Dette er helt gratis og støttes av Trondheim Kommune, Idrettsrådet, BUF, Trøndelag Idrettskrets og Extrastiftelsen. 

Send  en e-post til leder@utleira.no med følgende info om personer som ønsker å delta på dette tiltaket.

- Barnets navn
- Skole og trinn
- E-post til foreldre
- Tlf til foreldre



Invitasjon Terrengløpskarusell 2018

Postet av Utleira IL den 19. Sep 2018

Håndballag,  fotballag  og  andre  lag  er  velkommen  og  betaler  kr  100,-  samlet  for  laget,

upremiert.

Klasseinndeling:

Anbefalt  tre  distanser:  Kort  (ca  600-1000  meter),  medium  (2+)  og  lang  (4+km)

Kort  løype:  2009  og  yngre

Medium  løype:  2008  -  2005

Lang  løype:  2004 og  eldre

Alle  ønskes  hjertelig  velkommen  til  å  delta  på  sosiale  og  morsomme   aktiviteter.

Ta  med  treningskompisen  din  og  møt  opp ved Utleirahallen tirsdag 2. oktober kl. 18.00


Med  hilsen

Samarbeidende  skiklubber  i  ditt  nærmiljø.



Bli med på kulturnatt 14.09.18

Postet av Utleira IL den 14. Sep 2018




Nye rutiner for innlevering av dommerregninger i fotball

Postet av Utleira IL den 13. Sep 2018

Til alle kretsdommere som dømmer Utleira Fotball sine hjemmekamper

Utleira IL Fotball ønsker at alle dommere som dømmer våre hjemmekamper får en god opplevelse og mottar honorar for kampen innen 10 dager. For at vi skal klare å utbetale dommerregninger innen 10 dager etter kamp, er det viktig at dommerne forholder seg til følgende ordning. 

- Alle dommerregninger tilpasses en side
- Man lagrer dommerregningen i PDF-format
- Dommerregningen sendes til utleirail@uni24.no.

Vi ønsker gjerne tilbakemeldinger fra dommerne på deres opplevelse av våre klubb, lag og kamparrangement. Dette kan sendes til fotball-leder@utleira.no

Til lagledere og trenere i Utleira Fotball
Det er viktig at alle dommere sender dommerregninger direkte til e-postadresse over og at dette ikke går via lagleder/trener, fotball-leder og daglig leder. Ved å henvise alle kretsdommere til å følge rutinen over, vil vi klare å betale dommerhonorarene mye fortere og dermed slippe purringer. Vi oppfordrer alle lagledere/trenere til å sende denne informasjonen til dommeren før kamp. 

Når det gjelder klubbdommere er det lagleder/trener/arrangementsansvarlig sitt ansvar å skanne dommerregningene og sende disse til utleirail@uni24.no 

Vi ønsker alle dommere og spillere god fornøyelse. 

Sportslig hilsen
Pål B. Wahl
Daglig leder
Utleira IL 




Treningsavgift høst 2018

Postet av Utleira IL den 12. Sep 2018

Hei,

Alle spillere i Utleira Håndball ha løst treningsavgift for å delta i kamp- seriespill.

Frist for løst treningsavgift er satt til 10. oktober.

Det er sendt ut mail fra Superinvite med personlig lenke til betaling av treningsavgift, men legger uansett ut en generell lenke som du kan klikke på her.

For alternative løsninger til treningsavgift, henviser vi til følgende artikkel.

Mvh.
Utleira Håndball
www.utleira.no



Vi du ta ansvar for idrettslagets videre utvikling?

Postet av Utleira IL den 10. Sep 2018

Valgkomiteen er idrettslagets viktigste komite, ettersom det er denne komiteen som rekrutterer personer inn i viktige posisjoner som har stor betydning for idrettslagets fremtid. 

Valgkomiteen i Utleira IL består pr i dag av to medlemmer, men valgkomiteen skal bestå av fire personer.  Pr i dag består valgkomiteen av Inge Osen og Kari Aslaksen Aasly.  Det er fortsatt to ledige plasser i valgkomiteen.

De som skal inn i valgkomiteen, må kunne undersøke, få andre til å foreslå kandidater og ha samtale med de aktuelle kandidatene for å finne best mulig match mellom verv og frivillig. Ønsker du å bidra i valgkomiteen eller har forslag på personer som kan gjøre en god jobb i valgkomiteen, så ta kontakt med daglig leder, på leder@utleira.no



Nå ansettes to idrettskontakter i Utleira IL

Postet av Utleira IL den 8. Sep 2018

Idrettsrådet i Trondheim støtter Utleira Il med å lønne to personer for å være idrettskontakter i idrettslaget. Dette betyr i stor grad å være et bindeledd mellom trener/støtteapparat og utøver/familie for å ha best mulig forståelse og kommunikasjon med familier og utøvere som skal integreres gjennom idretten.

Formålet med tilskuddet fra Idrettsrådet er å gi idrettslagene mulighet for å tilrettelegge slik at deres aktiviteter kan være åpne for alle og gi like muligheter for deltagelse i idrettsaktivitet. Idrettskontaktens overordnede oppgave er å gjøre det enklere for barn/unge/foresatte å delta i idrettslaget. 

Arbeidsoppgaver
1. Idrettskontakten skal etablere kontakt med foresatte
2. Gi informasjon om idrettslaget og de forventninger som stilles.
3. Er informasjonsflyten fra laget til familien lettfattelig? Får de den informasjonen de trenger? Er det noe man ikke forstår? Eventuelt finne nye måter å kommunisere enklere på.
4. Formidle informasjon om treningsavgift og medlemskap. Informere om alternative betalingsformer (redusert betaling, oppdeling av avgifter etc)
5. Kartlegge om barnet har behov for skyss og finne løsning på dette i samråd med andre foreldre i laget
6. Kartlegge behov for utstyr. Ta kontakt med hjemmet for å å få foresatte til å skaffe nødvendig utstyr. Dersom det ikke lykkes,- ta kontakt med inkluderingsansvarlig i idrettsrådet
7. Gi god og tidlig informasjon i forbindelse med turneringer. Hva kreves av utstyr eller betaling? Hvem har ansvaret for barnet dersom det er overnattingstur? Sover gutter og jenter sammen?
8. Delta på Idrettsrådet i Trondheims inkluderingsseminar
9. Gjennomføre e-læringskurs, Barneidrettens verdigrunnlag
10. Motta og behandle henvendelser fra Idrettsrådet i Trondheim gjennom inkluderingsansvarlig eller aktivitetsguide (gjelder nye barn som ønsker å delta på idrett)  

Første idrettskontakt som er ansatt i Utleria Il er Jamal Hassoun (bildet). Han har vært en del av Utleira siden januar og vi ser at arbeidet som idrettskontakt fungerer meget bra. I løpet av neste uke kommer det nok en idrettskontakt til Utleira IL. Mer info om dette kommer. 

Pr i dag har idrettslaget bra med språkressurser når det gjelder arabisk. Om det er neon lag som ønsker bedre kommunikasjon med arabisktalende foreldre, ta kontakt med Daglig leder: leder@utleira.no. Vi ser også etter egnede personer som snakker andre språk. 




Basket i Skolen - Utleira IL med treninger i SFO

Postet av Utleira IL den 8. Sep 2018

Utleira Basketball starter basketball i SFO på Utleira Skole 19. september kl 14.30. Det er fortsatt mulig å melde seg på for de som går på SFO på Utleira Skole, ta kontakt med Liv Randi Johnsen. Tilbudet gjelder kun for 3. og 4 trinn. Det vil bli gode treninger med en amerikansk basketball proff som spiller BLNO med Nidaros Jets. I tillegg stiller det trenere fra Utleira Basket og personell fra SFO Utleira skole. Vi ser veldig frem til å starte aktiviteten og håper på mange barn som ønsker å delta. 



Invitasjon til fadderkveld

Postet av Utleira IL den 7. Sep 2018

Til alle spillere, trenere og lagledere på J12, J13 og J14.

Vi er så heldige å ha blitt utvalgt til å være fadderklubb av Byåsen Håndball Elite.

Dette innebærer at vi har fått oppnevnt en fadder fra BHE i Ida Alstad som vil komme til oss å gjennomføre treninger samt å kjøre litt informasjon rundt Byåsen Håndball Elite

Ida Alstad er en dyktig og motiverende trener og "foredraget" før øktene blir veldig bra. Både trenere, spillere og lagleder vil få godt utbytte av dette. Trenerne er ønsket som assistenter på trening.

Første samling vil være 24.9 kl 16:30-20:30. Neste gang vil være i januar. Se vedlagt invitasjon.

Det vil være kveldsmat etter treningen.

Hjertelig velkommen!




Bestillingslink til Toalettpapir/Tørkerull-dugnad

Postet av Utleira IL den 7. Sep 2018

Her er link til bestilling: https://www.superinvite.no/#/invitation/0f089a3bcf38d052f7882d12b3923a82 

Frist torsdag 20. september kl 12.00


Velkommen til ny toalett/tørkerulldugnad torsdag 20 september 2018, med utlevering på baksiden av Utleirahallen. Tidspunkt er satt til 18.00 – 19.30. Pris pr sekk er 320,- (ingen tilleggsavgifter).


Hvor mye skal hvert medlem selge?

Hvert medlem/familie i fotballavdelingen kan selge så mange sekker som mulig. Dette er en kjærkommen inntekst for fotballavdelingen og er et viktig bidrag for å holde treningsavgiftene nede. Det er mulig å bestille så mange sekker som man ønsker. Her kommer en oversikt over minimum pr spiller/familie (i fotballavd.):

  • 4 sekker toalettpapir/tørkerull for et spillende medlem. 
  • 6 sekker toalettpapir/tørkerull for familier med 2 eller flere spillende medlemmer. 


Tips til markedsføring

Vi oppfordrer alle til å skrive en post på sin facebook allerede før bestilling og henting av papir. Her kan man skrive at man selger toalettpapir og tørkerull for kr 320 pr sekk, til inntekt for verdens beste fotballavdeling. Dersom dere i tillegg kjører ut innenfor Trondheim vil dere klare å selge bra med sekker. Videre kan du tagge de som du håper eller forventer skal kjøpe en sekk fra deg. Andre tips kan være å sende en SMS til de du mener bør støtte klubben og avdelingen. Dette kan være til venner, familie, kollegaer, osv. Bruk av andre sosiale medier og E-post er andre kanaler som kan brukes.


Betalingsutsettelse
 Registreringen åpner ikke får 18. september og bestillingsfristen er 19. september for å få betalingsutsettelse. Vi ønsker å tilby betalingsutsettelse, slik at selgeren ikke trenger å betale for varen før de har hatt mulighet til å selge varene. Dette betyr at man ikke betaler noe ved bestilling i Superinvite, men at man legger inn kortopplysninger og godkjenner at halvparten av kjøpesummen trekkes 1. oktober og den siste halvparten 1. november. Vi oppfordrer alle til å bestille via Superinvite 18. og 19. september slik at vi får kvalitetssjekket at vi har nok papir i forhold til det dere har forhåndsolgt. De som ikke forhåndsbestiller innen 19.september må forhåndsbetale ved henting. 


Oppfølging av hvert lag

Informasjon er sendt ut til alle familier, samt på Facebook og Utleira sine nettsider. Fotballavdelingen går tilbake til at dugnadsansvarlig på hvert lag sjekker om alle familier har hentet toalettpapir/tørkerull. 


Dugnadshjelp
 Hvert lag stiller med to personer som kan være med og hjelpe til under dugnaden. En tar ansvar for registering/oppfølging av eget lag. En for utlevering av papir eller andre oppgaver under dugnaden. 

Disse bør stille senest kl 17.30. Oppgi navn, e-post og mobilnummer til den som stiller på dugnaden.

Frist for tilbakemelding:  17.09.18





Nytt tilbud: Sirkeltrening for alle medlemmer

Postet av Utleira IL den 6. Sep 2018

Etter høstferien starter Utleira Idrettslag med å tilby gratis sirkeltrening for alle medlemmer fra 11 år, som betaler en eller annen treningsavgift. Tilbudet vil bli på søndager mellom 18.00 og 20.00, fordelt på to treningsgrupper. En for familier og en ungdomsgruppe. Treningene vil bli ledet av profesjonelle instruktører. Målsetningen med tiltaket er å styrke fellesskapet på tvers av idretter og alder, i tillegg til meget god trening som bidrar til god helse, bedre prestasjoner, å tåle mer belastning og begrense skader. Følg med på Utleira.no for mer informasjon. 




Inkluderende idrett

Postet av Utleira IL den 6. Sep 2018

Utleira Idrettslag er opptatt av å inkludere alle barn i idretten. Hver mandag arrangerer vi inkluderende idrett, som er et gratis lavterskeltilbud for alle barn i bydelen som av ulike årsaker faller utenfor idretten. Det kan være på grunn av kulturelle, sosiale, fysiske og/eller økonomiske barrierer. Vi henter barna på skolene, gir de mat og aktivitet, i tillegg til transport hjemover. Kjenner du noen i denne målgruppen er det fint om du tar kontakt med daglig leder. E-post: leder@utleira.no eller telefon 93045500. Oppstart 17. september.




Seniortilbud i Utleirahallen

Postet av Utleira IL den 6. Sep 2018

Det er et sporty seniormiljø i Utleirahallen, men vi ønsker at flere blir med. Pr i dag tilbyr vi trening på treningssenter, seniorkaffen, dugnadsgruppe og Stærk og stødig treningsgruppe. Vi jobber aktivt med å utvide dette tilbudet ytterligere. Det har kommet forslag om blant annet matlagingsgruppe, historiegruppe, gå-gruppe og skotthyll. Ønsker du å delta på ulike aktiviteter eller bare har lyst på kaffe og vaffel er det åpen seniorkaffe på onsdager kl 11.00. Velkommen!



Supertilbud på keeperskole for Keepere i Utleira Fotball

Postet av Utleira IL den 6. Sep 2018

Vi kjører keeperskole som gir motivasjon, mestring og utviklingpå alle nivåer.

Alle keepere, jenter og gutter, i alderen 8-16 år er hjertelig velkommen!


Utleira kunstgress, Trondheim, 14-16 september!


Håper å kunne fylle anlegget med læringsvillige keepere.


Vi har hatt mange skoler med kanonsuksess rundt om i landet. På 10 år har vi hatt over 6000 keepere innom og veldig mange kommer gang etter gang. Det er den beste attesten vi kan få.


Skolen har følgende kjøreplan:

Fredag            17.30 –19.30 (1 økt)

Lørdag            10.00 - 14.00 (2 økter og lunch)
Søndag           09.00  - 13.00 (2 økter og lunch)


Skolens fokus områder

Basic keeperteknisk fokus, men alt settes til slutt inn i spillrelaterte øvelser.
Keepertrening med fokus på valg, handlinger og teknisk utførelse.
Et mer helhetlig keeperspill! Keeperne blir delt inn etter alder og nivå.


Påmelding gjøres på mail til:albertsen@godset.no

Vi trenger:

Navn:

Alder:

Klubb:

Tlf:

Utleira-keepere kr 950,- inkl utstyrspakke og lunch lørdag og søndag

Ordinær pris kr 1750,-


Spre denne invitasjonen til alle dere tror kan ha glede av en skole.

Legg den ut på nett, videresend i din adresseliste osv.


Vi kommer med noen av landets beste keepertrenere. Pål Albertsen (Strømsgodset, tidligere Stabæk og Henan Jianye). Tom Albertsen (eks Lillestrøm og Tromsø) pluss noen keepertrenere til, avhengig av hvor mange keepere som kommer.


“Vi ønsker å skape glede, mestring og utvikling blant keepere i alle aldere”

          Keeper i fokus 2007. 




Fortsatt ledige plasser på allidrett

Postet av Utleira IL den 6. Sep 2018

Det er fortsatt noen ledige plasser på allidrett.


For barn født i 2013 er det ledig på følgende grupper

  • Onsdager kl 16.45 på Utleira Skole
  • Onsdager kl 17.30 på Utleira Skole


For barn født i 2011 og 2012 er det ledig på følgende grupper

  • Torsdager kl 17.00 i Utleirahallen
  • Torsdager kl 17.45 i Utleirahallen

Her er link til påmelding og hvor mange ledige plasser som finnes på hver gruppe.
https://www.superinvite.no/#/invitation/c78c347465f4775425c059ea101c131f



Dealpass – Presentasjon brukt i dugnadsmøtet.

Postet av Utleira IL den 6. Sep 2018

Presentasjon brukt i møtet: https://www.utleira.no/storage/Preview?id=f49abf7e-c000-4e93-875e-41d906006b3c

Utleira Idrettslag har innledet et samarbeid med Dealpass. Dette er rabattkort som gir kundene rabatter på over 1000 utsalgsteder og hoteller,  i nærmiljøet, i Trondheim, i andre norske byer og på hoteller i hele Europa. Man kan også få rabatt på tannhelsetjenester og forsikring, samt gratis kaffe i Utleirahallen. Bruker man dette kortet og tilhørende App aktivt vil man spare store beløp. Kortet koster kr 699 pr år. Utleira IL vil ha en aktiv salgsperiode av Dealpass høsten 2018.

Dealpass kommer på dugnadsmøte 11. september for å fortelle om produktet og hvordan dette selges effektivt. Klubben har lagt opp til å selge 1000 kort i løpet av høsten. Det blir konkurranse mellom lagene om hvem som selger flest kort. Lag og avdeling deler overskuddet fra dugnaden. Mer om alt dette på dugnadsmøtet. Man kan kalle det salgsdugnad, men her er ingen medlemmer pliktig til å kjøpe eller legge ut for varer. Vi tror dette kan bli en suksess. 

Ber alle dugnadsansvarlige på alle lag om å møte. Alternativt lagleder. 




På tide med opprydding i klesskapet?

Postet av Utleira IL den 6. Sep 2018

Høsten er i anmarsj og det er på tide å rydde litt i klesskapet for å få plass til varmere klær. Det er sikkert noe som har blitt for smått eller for stort. Eller noe som man rett og slet har sluttet å bruke.

Utleira IL har sammen med Hofmann Renotec utplassert en del klescontainere for innsamling av klær, skol og tekstiler. Gjennom denne innsamlingen støtter man lokal aktivitet i Utleira Idrettslag og Barrnekreftavdelingen ved St. Olav. Alt som blir innsamlet går til mottak i Øst-Europa for bruktsalg og til hjelpetiltak i Afrika. Klescontainerne står utplassert på A-feltet, ved Risvollan Senter, Utleirahallen, Bunnpris Nidarvoll, Bunnpris Stubban, Bunnpris Vestlia og Rema Fossegrenda.

Hver uke samler vi inn hundrevis av kilo med klær, sko og tekstiler. Håper også du støtter vår innsamlingsaksjon i tiden som kommer.





Støtt Utleira IL med din grasrotandel

Postet av Utleira IL den 6. Sep 2018

Grasrotandelen gir deg som spiller hos Norsk Tipping mulighet til å bestemme hvem som skal motta noe av overskuddet til Norsk Tipping. Hver gang du spillergår inntil 7 % av din spileinnsats til grasrotmottakeren som du velger – uten at det går utover din innsats, premie eller vinnersjanse. Vi oppfordrer deg til å støtte Utleira Idrettslag.

Støtt Utleira IL og bidra til økt aktivitt og mindre medlemsbetaling. Du kan bli grasrotgiver i alle Norsk Tippings kanaler eller ved å sende SMS «Grasrotandelen 983774318» til 60000.

Utleira IL vil i løpet av året motta over en halv million gjennom denne ordningen. Hittil i år har idrettslaget mottatt over 350000 kroner. Dette er en meget viktig inntekt for idrettslaget og vi håper at flere velger å gi grasrotandelen sin til Utleira Idrettslag. Takk for støtten!




Hallfordeling

Postet av Utleira IL den 3. Sep 2018

Heisann,

Da er hallfordelingen klar, og gjeldende fra 4. september 2018. 

Basert på at den kommunale hallfordelingen fortsatt ikke er ferdig på grunn av usikkerhet rundt flere hallflater i byen, og Idrettsrådet regner med at endelig hallfordeling fra 1. oktober først blir ferdigstilt iløpet av september, vil denne hallfordelingen være gyldig fram til 1. oktober. Man må med andre ord kunne forvente noen justeringer i tiden fra 1. oktober.

Eventuelle tilbakemeldinger sendes haandball@utleira.no

Mvh.

Håndballstyret

Før høstferien:


Etter høstferien:



Hallfordeling

Postet av Utleira IL den 2. Sep 2018

Heisann,

Hallfordeling vil bli publisert her i løpet av 3. september, og vil være gjeldende fra 4. september.

Mvh.

Håndballstyret