Ønsker du å nominere noen til årets ildsjel innen idretten i Trondheim?

Postet av Utleira IL den 31. Aug 2017

Vi minner om frist for å melde inn kandidater til Årets Ildsjelspris i Trondheim 2017 den 03. september. Innspill sendes til leder@utleira.no. Da det er mange gode kandidater der ute er det viktig med en god beskrivelse for hvorfor akkurat deres kandidat bør få prisen! Prisen deles ut på vår store festkveld, Idrettens Hederskveld, den 06. oktober.

PROGRAM:
10.00-14.30  SamSPILLSkonferansen inkludert utdelingen av årets SAMSPILLSpris.
(påmelding under) http://www.nitr.no/…/M…/7744f1c9-fec3-853c-f972-5880be608eeb

18.00-20.00 Idrettens Hederskveld - gratis og åpent for ALLE  - bli med å hedre 26 av fylkets ildsjeler - en fra hver kommune, samt feire prestasjonsprisvinnere og utdeling av blant annet idrettsstipendier.

20.00-23.00 Festmiddag med stor underholdning  Meld deg på og del gjerne denne videre!




Både Håndball- og Fotball-SFO på Utleira Skole.

Postet av Utleira IL den 29. Aug 2017

Utleira skole starter nå med håndball-SFO på torsdager og fotball-SFO på fredager. Dette er et tilbud for 3. og 4. trinn. Treningene vil foregå i Utleirahallen, mens leksehjelp og mat serveres på skolen. Dette er en start på et godt samarbeid mellom skole og idrettslag, for å skape mer aktivitet.

Håndball-SFO på torsdager kl 12.30-14.00 ledes av Martin Wiggen som er ansatt på SFO og er hovedtrener for Utleira Damer senior som spiller i 2. divisjon. Det er foreløpig ikke avklart hvem han får med seg som assistent. 

Fotball-SFO på fredager kl 13.30-15.00 ledes av Arve Granås som jobber på SFO og er fotballtrener på fritiden. I tillegg er det flere gode fotballtrenere fra Utleira IL som er aktuelle som trenere på fotball-SFO.

Utleira IL jobber også med å etablere et tilbud etter skoletid, for både fotball og håndball. Mr informasjon om dette vil komme i løpet av høsten.





Informasjon om oppstart i allidrett

Postet av Utleira IL den 23. Aug 2017

Oppstart i starten av september og avslutning før jul. Nytt semester etter jul, fra januar til juni. 
For påmelding til høstsemesteret, følg denne linken: https://www.superinvite.no/#/i...

VIKTIG: Alle som deltar i Utleira IL må i tillegg til treningsavgift betale medlemskap. Medlemskapet følger kalenderåret.  Betaling av medlemskontingent  kan gjøre her. https://www.superinvite.no/#/i... Makspris pr familie er kr 700, så det lønner seg å melde inn hele familien med en gang om det er mer enn et familiemedlem som skal delta i aktivitet i Utleira IL. 

For førskolebarn foregår aktiviteten i gymsalen på utleira skole på onsdager. Med start 16.45 eller 17.30. Det er 2-3 trenere pr gruppe. Fokus på å lære og mestre ulike leker og aktiviteter. Etterhvert vil man også få prøve ulike idretter, men for førskolebarna er leken det viktigste. Her skal man lære å delta i organisert aktivitet. Foreldrene skal være til stede, men det er ikke ønskelig at foreldrene sitter inne i gymsalen. Vi opplever at det er godt å ha foreldrene nære, men at barna blir mindre selvstendige om foreldrene er inne i salen.

For skolebarn i 1. og 2. trinn er aktiviteten på torsdager i Utleirahallen. Med start kl 17.00 eller 17.45. Det er 2-3 trenere pr gruppe. Her er det større fokus på å prøve ulike idretter, men fortsatt stort fokus på lek og moro. Som regel vil det komme en hovedtrener fra en særidrett, som f.eks fotball, håndball, innebandy, friidrett, basketball, osv. Det er ikke nødvendig at foreldrene er til stede, selv om det alltid er stas om foreldrene er til stede og ser på barna. 

Våre instruktører er en miks av foreldre, studenter og videregåendeelever. Våre instruktører er utdannet aktivitetsleder i NIF, eller er under utdanning i løpet av sesongen. Alle har levert politiattest, og følger Utleira ILs verdigrunnlag: Den lille oransje. 

Det er viktig at dere kommer tidsnok og at man har riktig utstyr. Det er fint å ha både gymsokker og innesko, men hovedregelen er at vi bruker gymsokker. Ellers er det treningstøy som gjelder. Det er mulighet for å dusje etterpå, men de fleste velger å gjøre dette hjemme. 

Er det noe annet du lurer på, så ta kontakt. Det blir info-møte samtidig som en av de første treningene. 




Endringer i banekalenderen for Utleira Kunstgress.

Postet av Utleira IL den 21. Aug 2017

Klæbu Il vil spille en del av sine hjemmekamper på Utleira kunstgress de nærmeste tre ukene, ettersomd ere bane i Klæbu er under oppgradering, og arbeidene har blitt tre uker forsinket. Vi har derfor valgt å ta på oss en del av deres kamper for å avhjelpe situasjonen. Dette betyr at det er noen endringer i baneoppsettet både på 7'er og 11'er bane, de tre nærmeste ukene. 

Selv om man har gitt en del tid til Klæbu i denne perioden, har man forsøkt etter beste evne å opprettholde treningstidspunktene, men det viktigste har vært å opprettholde treningsmengde. Enkelte kamper som våre lag spiller mot Klæbu har blitt lagt til lagets treningstid. 

Det viktigste er at dere sjekker banekalenderen slik at dere får gitt beskjed om endringene til spillere og foreldre. 




OPPDATERT PLAN - JENTECAMP LANGRENN

Postet av Utleira IL den 17. Aug 2017

Da er vi endelig klare for jentecamp, og nedtellingen til helgen er i full gang. Hele 45 jenter fra 19 klubber i Sør-Trøndelag er påmeldt; det blir litt av en gjeng. Værmeldingen for lørdag ser bra ut, med sol og temperaturer mellom 15 og 20 grader. Søndag kan bli litt våt, men tøffe jenter bryr seg ikke om det. Detaljene er som følger:

 

Når og hvor:

  • Lørdag 19/8 og søndag 20/8.
  • Oppmøte fra kl. 0930 begge dager
  • Utleira skole, Stubbanvegen 80, 7036 Trondheim

Aktivitetsplan:

Lørdag:

  • 0930-1000: Oppmøte og innsjekking
  • 1000-1200: Bli kjent + diverse barmarksøvelser
    • Hukommelse
    • Koordinasjon
    • Nonstop-intervall; ingen først/ingen sist
    • Styrke
    • Tabata
  • 1200-1400: Pause
    • Frukt/smoothie før dusjing
    • Alle deltagerne skal dusje og skifte til rent og tørt treningstøy
    • Servering av variert lunsjbuffèt på Utleira skole
  • 1400-1700: Sykling
    • Sykkeltur på varierende underlag; asfalt, grus og sti
    • Turen går innom Kristiansten festning
    • Jentene ser langrennseliten gå rulleskirenn klassisk i Toppidrettsveka, heier høylytt og gjør campen bemerket
    • Trenerne har med et lite mellommåltid
  • 1700-1730: Dusj
    • Alle deltagerne skal dusje og skifte til rent og tørt tøy
  • 1730-2000: Mat og sosialt samvær
    • Det serveres pizza og drikke på Utleira skole
    • Avslutning for dagen; nå skal alle skal hjem og sove!

Søndag:

  • 0930-1000: Oppmøte og opptelling
  • 1000-1200: Langtur – Løpetur i skogen
    • Turen går i Estenstadmarka
    • Underlag vil være myr og sti
    • Hurtighet og moro underveis; kanskje bader de tøffeste
  • 1200-1300: Mat og avslutning
    • Alle deltagerne skal dusje og skifte til rent og tørt tøy
    • Det serveres havregrøt og drikke på Utleira skole før vi avslutter

Husk å ta med:

Godt humør og stå-på-vilje

  • Drikkebelte
  • Håndkle, toalettsaker og nok skiftetøy
  • God sykkel egnet for noe terreng
  • Sykkelhjelm og -lås
  • Riktig skotøy (på søndag: gjerne et par gamle joggesko eller terrengsko for den som har)

Adkomst og parkering:

Se etter oransje og svarte Utleira-flagg på vestsiden av skolen. Inngang er fra Stubbanvegen.

Et antall antall parkeringsplasser finnes ved skolen, samt 200 meter sør for området. Det er for øvrig flere ved Risvollan senter i Blaklivegen. Sykler parkeres i stativ langs veggen på sørsiden av skolebygget. Se kart.

Kontakt/spørsmål:

Ørjan Knutzen, tlf. 909 60 898, e-post: orjan.knutzen@gmail.com.

Velkommen! Vi gleder oss skikkelig!

 

Med vennlig hilsen

Utleira IL Ski





Søker frivillige til arrangementsgruppe - medlemsfest/frivillighetsfest.

Postet av Utleira IL den 15. Aug 2017

Hovedlaget i Utleira Il ønsker at det skal arrangeres en større frivillighetsfest eller medlemsfest i løpet av høsten/vinteren. Vi trenger i denne sammenhengen en gruppe med mennesker som ønsker å bidra til å lage et godt arrangement og en god fest. 

Hovedlaget har kommet med noen ideer.

Frivillighetsfest 
- Catering med øl og vin
- Budsjett på kr 100000
- 18-årsgrense
- Info fra hovedstyret
- Musikk/Underholdning
- Osv

Medlemsfest
- Catering u/alkohol
- samme budsjett
- fri aldersgrense eller f.eks fra ungdomsidrett 13 år?
- info fra hovedstyret
-  musikk, underholdning
- æresmedlemmer, hall of fame, årets kåringer
- mulighet for interncup tidligere på dagen?

Andre utfordringer
- Dato
- Hvem skal inviteres til festen? 
- Antall? 
- Egenandel ved påmelding. 
- Hvem er arrangementskomite?

Annet
- Minst en fra hovedstyret vil delta i arrangementsgruppa
- Ansatte i Utleira IL vil være behjelpelig med å løse oppgaver på dagtid.

Har du lyst til å bidra, eller kjenner noen som burde bidra? Ta kontakt med Pål Wahl, leder@utleira.no eller 93045500.




Vellykket hallprosjekt, til tross for tapt rettssak

Postet av Utleira IL den 11. Aug 2017

Utleira IL har gjennomført et meget godt hallprosjekt som har blitt presentert for mer enn 30 idrettslag fra store deler av landet, samt store anleggskonferanser og politikere fra mer enn 10 kommuner. Idrettslaget har fått ros i NIF sin årsmelding på grunn av positiv vekst og et godt anleggsprosjekt. Utleirahallen er en suksesshistorie.

Byggeprosjektet var krevende da det stort sett ble benyttet frivillige i dette arbeidet, i tillegg til noen innleide ressurser med spesialkompetanse. Til tross for den tapte rettsaken på slutten av prosjektet, har anleggsutviklingen vært meget positivt for klubben. Prosjektet har dekt de behov som idrettslaget hadde og det er levert innenfor budsjett og i henhold til fastsatt fremdriftsplan. Prosjektet er fullført nesten uten fordyrende endringsmeldinger.

Vi har vært en krevende byggherre ut fra de løsninger vi beskrev og vi har hele tiden jobbet innenfor begrensende rammer. At vi til slutt var uenige om deler av leveransene er ikke uvanlig i anleggsprosjekter. Det er beklagelig at vi ikke har klart å komme til enighet med entreprenøren.

Konflikten gjelder grensesnittet mellom grunnentreprenør og hovedentreprenør. Utleira IL leide inn ekstern ekspertise for å hjelpe oss slik at dette ble riktig. Vi brukte lang tid og var nøye med detaljene rundt dette arbeidet, nettopp for å unngå en mulig konflikt.

I flere byggherremøter ble denne saken diskutert og Utleira IL kom med flere forslag til løsning. Utleira IL ønsket ikke å betale en mottatt faktura, da vi mente at denne fakturaen var sendt til feil adressat. En god stund etter at hallen var ferdig bygd, ble Utleira IL v/styreleder stevnet for retten.

Utleira IL har i alle mulige sammenhenger ønsket å megle for å finne en løsning, uten at motparten var interessert i dette. Roar Østgaard og Kari Viken representerte Utleira IL i tingretten. Der tapte vi saken. Etter en fullstendig gjennomgang med advokat og Roar Østgaard, bestemte en enstemming anleggsgruppe og hovedstyre at man skulle anke saken. I lagmannsretten tapte vi saken på nytt. Det er ingen grunnlag for videre anke. 

Vi vinner sammen og vi taper sammen. I denne prosessen har anleggsgruppa og styret vært samstemte om at Utleira IL ikke skulle betale den aktuelle regningen, da vi mente at vi allerede hadde betalt for dette arbeidet til en annen entreprenør. Utleira IL har hele veien ønsket å sette seg ned rundt bordet og komme til en god løsning for alle parter, uten å lykkes med dette. Anleggsgruppen og styret har vært samstemte om valg av advokat, at vi skulle anke og at Roar Østgaard skulle representere Utleira IL i ankesaken. Styret og anleggsgruppa har handlet ut i fra våre forutsetninger, anbefalinger fra advokat, og sunn fornuft. Vi har gjort det vi kunne for å få et best mulig resultat i saken og grunnen for en anke, var at vi trodde at resultatet ville bli bedre for oss.

Kostnadene for hele saken ligger innenfor 1,5 % av totale anleggskostnader for Utleirahallen. Hele regningen og merkostnadene for rettsprosessen er betalt. Totalsummen på dette var i overkant av en million kroner. Selv etter dette har idrettslaget god likviditet. Økonomien er fortsatt god, men det er viktig at vi fortsetter med nøktern og kostnadseffektiv drift av idrettslaget for å opprettholde god økonomi også i tiden fremover.

Vi takker anleggsgruppa og spesielt Roar Østgaard for det arbeidet som er lagt ned. Av og til blir det ikke som man håpet, men sluttproduktet av anleggsutbyggingen er over all forventning.  Vi er stolte og glade for å ha Utleirahallen. I lever nå i en 40 år gammel drøm, med egen hall og bane. Takk til alle som har bidratt. 




Utleira IL søker et nytt medlem til valgkomiteen

Postet av Utleira IL den 9. Aug 2017

Valgkomiteen i Utleira Il består pr i dag av tre medlemmer, men valgkomiteen skal bestå av fire personer.  Pr i dag består valgkomiteen av Line Beate Tveit, Jon Ivar Wold og Kari Aslaksen Aasly.  Det er fortsatt en ledig plass i valgkomiteen.

De som skal inn i valgkomiteen, må kunne undersøke, få andre til å foreslå kandidater og ha samtale med de aktuelle kandidatene for å finne best mulig match mellom verv og frivillig.

Ønsker du å bidra i valgkomiteen eller har forslag på personer som kan gjøre en god jobb i valgkomiteen, så ta kontakt med daglig leder, på leder@utleira.no